Geld en Werk

Schoolcampus van V&D keert terug bij Albert Heijn

05 mei 2017 11:17 Aangepast: 15 oktober 2017 11:18
Kaftpapier en agenda's kopen voor het nieuwe schooljaar. Beeld © Kaftpapier en agenda's kopen voor het nieuwe schooljaar.

De 'coolste' schoolagenda’s, rollen kaftpapier en schriften liggen straks bij Albert Heijn. Want de Schoolcampus, het oude V&D-onderdeel, wordt een onderdeel van de supermarkt. Vanaf maandag zijn de eerste agenda's al te koop.

"We merkten vorig jaar dat de Schoolcampus werd gemist en besloten toen om het merk snel nieuw leven in te blazen." Zegt ondernemer Ronald van Zetten. Samen met Roland Kahn en Jaco Scheffers kocht hij het merk Schoolcampus uit de failliete V&D-boedel.

Utopia

De Schoolcampus was dé hit van V&D tot het warenhuis eind 2015 failliet ging. Van Zetten: "De Schoolcampus was heel groot voor V&D. De omzet bedroeg vele tientallen miljoenen."

Hij rekent nu niet op dezelfde omzetcijfers. "We gaan niet het marktaandeel halen dat V&D ooit had in schoolartikelen, dat was wel 50 procent. Met het wegvallen van V&D zijn veel concurrenten in het gat gesprongen."

Martin Garrix

De Schoolcampus wordt een soort shop-in-shop bij Albert Heijn. Het is volgens Van Zetten interessant hoe de Schoolcampus gaat werken in een andere omgeving, namelijk de supermarkt. Aanstaande maandag zijn de eerste agenda's te koop. Eind juni is de volledige collectie verkrijgbaar in de grootste winkels van Albert Heijn.

Het assortiment wordt vergelijkbaar met hoe het bij V&D was. De collectie bestaat uit agenda’s, kaftpapier, schriften, schrijfgerei en alle andere benodigdheden voor het nieuwe schooljaar. Naast de bekende merken zoals Martin Garrix, Paul Frank, Supertrash en Replay, is ook een eigen collectie verkrijgbaar.

Soho

Gaan we nog meer oude V&D-merken terug zien? Waarschijnlijk wel.  "We gaan nog meer oude V&D merken terugbrengen. Prijsvechters onder meer en de merken Liv en Soho. Maar dat doen we niet allemaal tegelijk."

`