Geld en Werk

Veel klachten over nieuwe app van Rabobank

11 september 2015 11:13 Aangepast: 20 februari 2017 13:04
Beeld © ANP

De nieuwe app van de Rabobank zorg voor veel boze en gefrustreerde klanten. Gebruikers uiten hun ongenoegen via Twitter en Facebook en sommigen stappen zelfs over naar een andere bank.

Rabobank heeft gisteren een nieuwe app voor Android- en iOS-toestellen uitgebracht. Aan een Windows-versie wordt nog gewerkt. De app heeft een splinternieuw design dat bij klanten niet in goede aarde valt. Ze vinden de app onoverzichtelijk en traag. Doordat alle informatie in 'bolletjes' wordt weergegeven, raken veel gebruikers de weg kwijt: ze weten niet precies waar ze informatie over hun bankzaken moeten vinden.

Je kunt niets met je vingerafdruk
Eén van de meest gehoorde klachten is het ontbreken van ondersteuning voor de vingerafdrukscanner. Bij de meeste apps is het mogelijk om in te loggen met enkel je vingerafdruk, maar bij de nieuwe app van de Rabobank niet. Hierdoor moeten klanten meer handelingen uitvoeren om bij hun rekening te komen. 

Veel Rabobank-klanten klagen ook over het ontbreken van een zoekfunctie in de app. Zonder zoekfunctie kun je de bij- en afschrijvingen niet doorzoeken, waardoor klanten veel door al hun bij- en afschrijvingen moet scrollen om naar een specifieke betaling te zoeken.

"Deze twee functies staan hoog op de lijst van functies die we gaan toevoegen", laat de bank weten. "Zodra hier meer over bekend is, leest u dit op onze website en social media."

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore