Nieuwe app Rabobank levert stroom klachten op

Op Twitter stromen de klachten binnen over het nieuwe app-ontwerp van Rabobank. 'Hoe kan ik terug naar de oude app?'
Deze week verraste Rabobank zijn gebruikers met een update van zijn mobiele app. De vertrouwde interface is volledig op de schop genomen en vervangen voor een naar eigen zeggen 'overzichtelijk ontwerp & een persoonlijke omgeving die draait om jou'. De nieuwe app heeft heel wat nieuwe functies, zoals een chatdienst voor vragen en voorkeursinstellingen. De Rabobank wil in een update ook ondersteuning voor vingerafdrukherkenning TouchID en het zoeken in transacties toevoegen.
Op Twitter dachten Rabo-gebruikers daar wel anders over. De app zou traag en onoverzichtelijk zijn, mede door de hoeveelheid nieuwe functies. Gebruikers verlangen terug naar de oude interface. Rabobank zegt dat zaken als 'snelheid, look en feel' van de vernieuwde app hoog op de technische agenda staan. Er wordt dus aan gewerkt.
Ondertussen gaat de 'shitstorm' op Twitter nog even door.
Over op nieuwe Rabo app. Duidelijk geen vooruitgang. Kracht lag in de eenvoud. Dit is traag en onoverzichtelijk @Rabobank #raboapp #rabobank
— Jurgen van Schajik (@jvanschajik) 26 oktober 2015
Dramatische reviews Rabo app. Na lezen recensies besloten om de app-download te cancellen. https://t.co/bF48o9ozBE pic.twitter.com/EgqmDWWnkX
— Derk van Amstel (@derkvanamstel) 25 oktober 2015
Beste #Rabobank de nieuwe #RaboBankierenApp ...waarom?mogen we de oude terug.. #niettedoen! #vastloper
— Fockeline Ouwerkerk (@fockeline) October 26, 2015
Bron: Bright.nl. Elke maandag om 22.30 uur Bright TV op RTL Z.