Geld en Werk

Ziggo verliest weer duizenden klanten

06 november 2015 10:24 Aangepast: 06 november 2015 15:00
Het bedrijf zegt hard te werken om de klanttevredenheid en de dienstverlening te verbeteren Beeld © ANP

Het aantal klanten bij Ziggo nam weer af, blijkt uit de cijfers van het derde kwartaal. De daling van het aantal abonnees is wel kleiner dan in het vorig kwartaal: toen kwam het aantal nog uit op 87.000, dit keer liepen er 18.000 klanten weg.

In totaal had Ziggo eind september ongeveer 2,5 miljoen klanten. Als oorzaak wordt de aanhoudende concurrentiedruk genoemd en een prijsverhoging die op 1 juli werd doorgevoerd bij voormalige UPC-klanten. De Consumentenbond kreeg deze zomer een record aantal klachten van klanten die slecht beeld hadden en ontevreden waren over de prijs.

Het bedrijf zegt hard te werken om de klanttevredenheid en de dienstverlening te verbeteren. Ook denken ze komende tijd minder monteurs op pad te hoeven sturen. Het vernieuwde Horizon TV-platform zag het aantal gebruikers wel flink groeien, onder andere door een stevige reclamecampagne.

Concurrentie
Daarnaast start het bedrijf volgende week met een nieuwe gratis tv-kanaal: Ziggo Sport. De zender is alleen beschikbaar voor klanten. Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de Nederlanders bereid is om over te stappen, dus de aanbieder hoopt zo zijn concurrentiepositie te kunnen versterken.

De Nederlandse tak van Liberty Global liep flink uit de pas met andere zusterbedrijven in Europa. Landen als Duitsland, Engeland en België waren samen goed voor het leeuwendeel van de klantengroei, dat in totaal 320.000 abonnees bijkreeg.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore