Ziggo heeft last van een grote e-mailstoring. Klanten uit het hele land hebben moeite met het verzenden en ontvangen van e-mails via de provider.
Het bedrijf laat op zijn website weten rond 01.30 uur de storing opgelost te hebben. De eerste meldingen kwamen rond 13.00 uur binnen en komen onder andere uit Amsterdam, Den Haag, Groningen en Zoetermeer, blijkt uit de overzichtskaart van allestoringen.nl.
De Ziggo Webcare op twitter draait overuren om op alle klachten te reageren. De werknemers van de klantenservice weten op tientallen verschillende manieren (dat is best knap...) dezelfde boodschap te verkondigen: het bedrijf werkt hard aan een oplossing en weet nog niet hoe lang de storing zal duren.
@jla195360 Er speelt op dit moment een landelijke storing. We werken aan een oplossing. Sorry voor het ongemak. ^FV
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) 2 februari 2016
@MarkvdMolen Balen dat je hier last van hebt, Mark. We werken er hard aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak! ^FV
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) 2 februari 2016
Eerder werd nog gedacht dat de storing om half 8 's avonds weer afgelopen zou zijn.
@Rickyboy1008 We verwachten dat het rond 19:30 uur weer naar behoren werkt (https://t.co/wtJDEfAvhc). Nog heel even geduld. ^PR
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) 2 februari 2016
Storing vorig jaar
Vorig jaar kampte Ziggo ook met een storing door grootschalige DDoS-aanvallen. Vier pubers tussen de 14 en 17 jaar en één jongen van 21 jaar oud werden opgepakt.