Geld en Werk

'Extraatjes en goede deals door hevige telecomstrijd'

30 december 2015 08:45 Aangepast: 03 augustus 2017 23:50
Beeld © Getty

Consumenten profiteren volop van de strijd tussen telecomaanbieders om klanten te winnen. Bedrijven bieden steeds vaker extra diensten aan om gebruikers aan zich te binden.

En dat is goed nieuws voor de consument die steeds meer waar voor zijn geld krijgt, stelt ABN Amro vandaag in een rapport over de telecomsector.

Dataverkeer steeds belangrijker
De bank constateert dat inkomsten uit traditionele diensten als vaste telefonie en sms snel zijn teruggelopen. Dataverkeer speelt daarentegen juist een steeds prominentere rol, mede door de opkomst van diensten als Netflix, Spotify en WhatsApp.

De kwaliteit van het netwerk, de structuur van de abonnementen en de service zijn voor telecombedrijven van cruciaal belang om klanten te behouden, stelt ABN. "De consument is connectiviteit als eerste levensbehoefte gaan zien."

ABN benadrukt dat totaalpakketten waarin vaste en mobiele telefonie, internet en televisie worden geïntegreerd steeds meer aan populariteit winnen. Ook bieden telecombedrijven steeds vaker attractieve 'eigen' content om zich te onderscheiden.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore