Ga naar de inhoud
Geld en Werk

Booking.com misleidt klant met 'laatste kamer'

Beeld © ANP

Booking.com misleidt klanten op haar website door te suggereren dat bijna alle hotelkamers zijn uitverkocht. Dat oordeelt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie.

Het zijn bekende meldingen op Booking.com: 'We hebben nog 1 kamer vrij!', of 'Nog maar 1 beschikbaar voor deze prijs'. En dat soort meldingen mogen van de Reclame Code Commissie dus niet meer. Want via andere websites blijken er vaak nog wél hotelkamers beschikbaar te zijn.

ZIE OOK: 'Reiswereld blijft misleiden met prijs'

Eind april oordeelde de Reclame Code Commissie al dat consumenten door de meldingen van Booking.com bewust verleid worden om snel te boeken door te suggereren dat hotelkamers bijna uitverkocht zijn. Booking.com is vervolgens tegen deze uitspraak in hoger beroep gegaan. Dat hoger beroep is nu dus afgewezen.

Booking.com wordt nu aanbevolen niet meer op een deze manier reclame te maken. En dat zal ook niet meer gebeuren, aldus de adverteerder in een reactie op de uitspraak. Overigens vindt Booking.com de teksten op haar website zelf niet misleidend.

 

 

Bron: RTL Z