Spotify kwam vannacht voor het eerst sinds de beursgang in april met cijfers. De muziekstreamingsdienst telt 170 miljoen gebruikers, waaronder 75 miljoen betalende. Maar het bedrijf maakt nog altijd verlies, al is dat een stuk minder dan vorig jaar.
Het verlies in het eerste kwartaal was 41 miljoen euro, blijkt uit het kwartaalbericht. Dat is 55 procent minder dan een kwartaal eerder en 71 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het nettoverlies komt hiermee uit op 169 miljoen euro. De omzet kwam uit op 1,1 miljard euro, een kwart meer dan vorig jaar.
De resultaten waren wel minder dan analisten vooraf hadden voorzien. Het aandeel Spotify kreeg in de nabeurshandel in New York dan ook een stevige tik en daalde bijna 8 procent.
45 procent betalende gebruikers erbij
Het aantal gebruikers van het Zweedse bedrijf groeide ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 30 procent tot 170 miljoen. In betalende gebruikers zag het ten opzichte van vorig jaar een groei van 45 procent tot 75 miljoen. Eind dit jaar verwacht het 96 miljoen betalende gebruikers te tellen, die inmiddels in meer dan 65 landen zitten.
Zie ook: Spotify legt geld toe op jouw (te) goedkope streamabonnement
Het Zweedse bedrijf investeert op dit moment volop in onderzoek en ontwikkeling. Hiermee wil het concurrent Apple Music de baas blijven. Eind vorige maand werd bijvoorbeeld de gratis versie veranderd. Zo zitten gebruikers in de Spotify-apps niet langer vast aan het shufflen van liedjes.
Meer op rtlz.nl: