ING en ABN Amro hadden eind van de middag en begin van de avond opnieuw te maken met storingen. De banken waren allebei slachtoffer van DDoS-aanvallen.
Door de aanvallen waren de websites en de apps van de banken korte tijd niet bereikbaar. Klanten kunnen inmiddels weer inloggen.
Update: MijnING, Mobiel Bankieren en iDEAL zijn weer beschikbaar
Wegens een kortstondige DDos-aanval waren onze diensten tijdelijk slecht bereikbaar. De problemen zijn opgelost: onze diensten zijn weer beschikbaar voor gebruik.
Onze excuses voor het ongemak.
— ING Nederland (@ingnl) 30 januari 2018
Afgelopen weekend werden banken en overheidsinstellingen ook al geteisterd door aanvallen die grote storingen veroorzaakten.
In het geval van ING ging het vanmiddag om een serie korte aanvallen, zegt een woordvoerder. "Die hebben we af kunnen slaan. Alle diensten werken weer naar behoren." ABN werd ook getroffen door de aanvallen, maar ook die storingen lijken voorbij.
Op allestoringen.nl en Twitter reageren klanten geïrriteerd dat de diensten van ING en ABN Amro opnieuw onbereikbaar waren. "Elke keer die storingen. En de klant maar betalen. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere bank", schrijft er één.
Op Twitter wordt gereageerd: "Wederom geen betaalmogelijkheden."
Wederom storing op ING, geen betaalmogelijkheden.
— Fransisca (@Fransisca1945) January 30, 2018