Geld en Werk

DDoS-aanval maakte internetbankieren Rabobank onmogelijk

29 januari 2018 10:16 Aangepast: 20 februari 2018 02:56
Beeld © ANP

Na grote storingen bij ING en ABN Amro dit weekeinde, hadden klanten van de Rabobank problemen. Vanaf 9 uur vanochtend regende het klachten, vanaf een uur of 11 was het voor veel klanten weer mogelijk om in te loggen.

De problemen deden zich voor bij mobiel bankieren, internetbankieren en iDeal. Volgens Rabo waren de diensten voor een deel van de klanten niet beschikbaar omdat de bank het slachtoffer is van DDoS-aanvallen.

Duizenden meldingen

Op storingswebsite Allestoringen.nl zijn in korte tijd al duizenden meldingen binnengekomen. Vrijwel iedereen heeft dezelfde klacht: inloggen lukt niet.

ABN Amro en ING werden dit weekeinde slachtoffer van zogenoemde DDoS-aanvallen. Daarbij sturen kwaadwillenden zoveel verkeer naar een server, dat die overbelast raakt. Daardoor wordt de website moeilijk of helemaal niet bereikbaar.

Zorgen

Detailhandel Nederland liet zondag weten naar aanleiding van dit soort storingen zich steeds meer zorgen te maken om de stabiliteit en betrouwbaarheid van het betalingsverkeer.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore