Bij duizenden bestellingen van Thuisbezorgd is gisteren vertraging opgetreden. Het bedrijf geeft klanten die buitensporig lang op hun eten moesten wachten hun geld terug en maakt excuses.
Nieuwjaarsdag is met honderdduizenden bestellingen traditioneel één van de drukste dagen van het jaar bij Thuisbezorgd. Ondanks de inzet van extra personeel liep een deel van de bestellingen vertraging op. Dat zorgde voor veel boze e-mails of klachten via social media.
Volgens het bedrijf gaat het om 'enkele duizenden bestellingen' die vertraagd zijn. "Erg vervelend voor onze klanten en daarvoor maken we onze excuses", zegt een woordvoerder van Thuisbezorgd tegen RTL Z. "Er zijn driemaal zoveel bestellingen binnengekomen als op een reguliere maandag. Helaas is bij een paar procent, enkele duizenden bestellingen, vertraging opgetreden."
Voucher of geld terug
Bij sommige klanten liep die vertraging op tot ruim drie uur. Thuisbezorgd biedt hen een tegoedbon aan of ze krijgen het overgemaakte bedrag teruggestort. Thuisbezorgd wil niet zeggen om hoeveel terugbetalingen het precies gaat.
Wel gaat het bedrijf onderzoeken waarom gisteren bij veel aangesloten restaurants de betalingsbevestigingen niet zijn doorgekomen, wat één van de oorzaken van de vertragingen was.
Beste klant,
Er is gisteren vertraging opgetreden bij een klein gedeelte van de bestellingen. Wij vinden de vertraging en verwarring heel vervelend voor jullie. Wij hebben veel berichten ontvangen en vragen begrip voor de late reacties. Onze excuses voor het ongemak.— Thuisbezorgd.nl (@thuisbezorgd) 2 januari 2018