Geld en Werk

Hudson's Bay gaat voor goedkopere merken na klachten van klanten

27 december 2017 07:11 Aangepast: 13 december 2018 08:59
Beeld © ANP

Hudson's Bay wil in Nederland van zijn dure imago af. Het Canadese winkelconcern, dat sinds september in oude V&D-panden in Nederland te vinden is, gaat meer goedkopere merken in de winkels verkopen.

Dat zegt directeur marketing en inkoop Edo Beukema van Hudson's Bay in een interview met het FD. 

De Canadese warenhuisketen bracht voor zijn komst naar Nederland naar buiten dat het 'topmode voor een betaalbare prijs' ging verkopen. Maar na drie maanden krijgt het bedrijf vaak andere feedback van klanten in de winkel of op social media.

"Ze vinden de prijzen aan de hoge kant", zegt Beukema tegen de krant. "We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen."

Tevreden over eerste maanden

De directeur is desondanks tevreden over de eerste maanden van het bedrijf in ons land en spreekt tegen dat de hele keten op de schop gaat vanwege tegenvallende verkoopcijfers.

Internationaal vielen de cijfers wel behoorlijk tegen voor het Canadese moederbedrijf. Mede door de forse investeringen in Nederland liep het verlies in de eerste zes maanden van dit jaar op van 161 miljoen euro naar 285 miljoen. De omzet zakte met bijna een procent tot 4,4 miljard euro.

Hudson's Bay Company is wereldwijd uitbater van zo'n vijfhonderd warenhuizen. In Nederland wil het bedrijf twintig filialen openen, die uiterlijk in 2019 open moeten zijn. Beukema verwacht dat Hudsons's Bay drie jaar nodig heeft om in ons land 'tot volwassen groei te komen'.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore