Ga naar de inhoud
Geld en Werk

Luxestrategie Bijenkorf blijft lonen: omzet stijgt met 17 procent

Designer hoofddoekjes van ontwerpster Loubna Sadoq in de Sadoq shop in de Bijenkorf. Beeld © ANP

De luxestrategie van De Bijenkorf blijkt nog steeds goed te werken. In de eerste helft van het jaar steeg de omzet in totaal met 17 procent, vooral de webwinkel draait goed.

Online steeg de omzet met 29 procent, maar ook de winkels draaiden niet gek met een omzetgroei van 14 procent.

Hoeveel die groei in euro's precies is blijft voorlopig onbekend. Concrete omzetcijfers gaf De Bijenkorf vandaag niet, ook andere financiële gegevens werden niet verstrekt.

Klanten geven meer uit

Het aantal winkelbezoekers groeide met 4 procent. Topman Giovanni Colauto constateerde daarbij dat deze klanten ook meer uitgaven. 

De Bijenkorf ging in 2013 op de luxetoer. Toen kondigde het bedrijf ook de sluiting aan van vijf van de twaalf winkels aan en werd er veel geld uitgetrokken voor het aantrekken van nieuwe merken en het verbouwen van de overgebleven vestigingen. De sterkere focus op luxemerken zorgde er voor dat de resultaten de afgelopen jaren in de lift zitten. 

De Bijenkorf zei verder dat later in het jaar begonnen zal worden met de verbouwing van filialen in Amstelveen en Maastricht.

Meer op rtlz.nl:
Zo houdt de Bijenkorf wél het hoofd boven water