Millennials klagen nóg meer dan babyboomers

Millennials zijn innovatief, zoeken naar nieuwe grenzen en hebben een onuitputtelijke hoeveelheid energie. Onderzoekers hebben iets gevonden waar ze misschien nóg beter in zijn: klagen.
Ze klagen zelfs meer dan baby boomers, zag marktonderzoeksbureau J.D. Power and Associates, dat onder andere werkt voor Wallmart, Ford en American Express. De onderzoekers baseren hun rapport op meer dan 600.000 consumenten, waarvan 126.315 mensen tussen 1982 en 1994 geboren zijn.
Geen enkele andere generatie heeft zo’n lage tolerantie als het gaat om fouten en vertragingen, als millennials. Ze verwachten simpelweg dat dingen gewoon werken. Als het probleem echter goed en snel opgelost wordt, zijn ze daarentegen wel weer eerder geneigd om het product sneller te gebruiken.
Millennials interesseren zich niet zoveel voor merken
Waarom? Millennials willen waar voor hun geld. In tegenstelling tot de eerdere generaties, zijn ze minder geneigd om spullen te kopen om een bepaalde status te verwerven of omdat ze fan zijn van een merk.
Ook leuk om te weten: twintigers zijn niet zo anti-establishment als sommige mensen denken. Het zijn over het algemeen redelijk tevreden consumenten. Alhoewel het lastig is om een algemene conclusie te trekken, zijn ze over het algemeen het meest tevreden over hun telefoonabonnement en de gezondheidszorg.