Economie

AH-klant wil wel bonus, maar niet in ruil voor privacy

16 april 2014 16:14 Aangepast: 06 september 2015 14:36

10 miloen klanten hebben de nieuwe bonuskaart van Albert Heijn. Slechts een kwart daarvan wil zijn persoonlijke klantgegevenskwijt aan AH in ruil voor kortingen. Dat blijkt uit opmerkingen van Ahold-baas Dick Boer.

Boer deed de uitspraken vandaag tijdens de aandeelhoudersvergadering. Tien miljoen klanten hebben inmiddels de nieuwe bonuskaart, die Albert Heijn vorig jaar introduceerde. Deze kaart is zo gemaakt dat precies bijgehouden wordt wat de klant koopt. Op basis van die info kunnen dan persoonlijke aanbiedingen worden gedaan. Maar voor die laatste stap moet de klant wel eerst toestemming geven. "Tot dusver’’, zo zei Boer vanmiddag ,hebben 2,5 miljoen kaarthouders zich voor deze dienst opgegeven.’’

De topman schetste gelijk ook een beeld van hoe de toekomst zou kunnen zijn. In Amerika is Ahold al veel verder met de gepersonaliseerde aanbiedingen. Boer: "" Gedurende 2013 hebben de divisies in de VS 270 miljoen gepersonaliseerde kortingscoupons uitgestuurd naar klanten, net als gepersonaliseerde wekelijkse flyers en elektronische aanbiedingen gestuurd naar de loyaliteitskaarten.’’ 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`