Economie

Mirjam Sterk en Randstad opnieuw op campagne

03 september 2014 11:06 Aangepast: 06 september 2015 15:10

Mirjam Sterk, de door het kabinet benoemde ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid, en uitzendorganisatie Randstad gaan komende weken opnieuw samen campagne voeren om meer jongeren aan een baan te helpen.

Het programma werd woensdag gelanceerd.

Vorig jaar kreeg de campagne van beide partijen veel publiciteit vanwege het streven om in 5 weken tijd werk te regelen voor 10.000 jongeren. Dat lukte uiteindelijk niet. De teller bleef steken op 8281.

Dit jaar is gekozen om geen streefgetal te hanteren. Volgens een woordvoerster van Randstad ging het getal vorig jaar ,,een beetje een eigen leven leiden'', terwijl de aandacht juist naar het probleem van de jeugdwerkloosheid had moeten gaan.

Hard nodig

Het gezamenlijk aanpakken van werkloosheid onder jongeren is nog altijd hard nodig. In augustus telde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 122.000 werkloze jongeren, ofwel 15,1 procent van het totaal.

Komende weken organiseren Sterk en Randstad verschillende evenementen. Verspreid in Nederland zijn er onder meer speeddates tussen jongeren en werkgevers, banenbeurzen en sollicitatietrainingen. Ook kunnen jongeren advies krijgen over hun cv en zijn er workshops solliciteren via sociale media.

ANP

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`