V&D in de problemen

'V&D heeft geen toekomst'

26 januari 2015 13:10 Aangepast: 06 september 2015 15:48

Hoogleraar E-marketing Cor Molenaar maakt warenhuisconcern V&D met de grond gelijk: anorexia-management, geen doelgroepuitstraling, V&D moet niet continu naar anderen wijzen.

‘’V&D denkt dat het met kostenverlagingen gezond kan worden, maar dat is een vorm van anorexia-management en anorexia leidt nooit tot gezondere mensen’’, aldus Molenaar.

‘’Op een bepaald moment moet je toch andere dingen gaan doen. Ik heb niets gehoord over hoe ze denken klanten te stimuleren om meer geld uit te gaan geven. Je kunt je ook afvragen of alle filialen wel rendabel zijn. Ik denk dat een aantal op de schop kan’’.

‘’Je zult maar Bol.com en de Bijenkorf als concurrent hebben, dan heb je het op zijn minst ontzettend moeilijk. Hoe bestendig is je business model? Karstadt in Duitsland had een sterker concept dan V&D, maar het ging twee jaar geleden failliet. Vertel maar of er een toekomst is voor V&D’’.

V&D moet de hand in eigen boezem steken. Wat ze nu doen is continu naar anderen wijzen, terwijl de problemen gewoon bij V&D zelf zitten’’, aldus Molenaar.

Bekijk het volledige gesprek met Molenaar:

 

RTL Z
`