KNVB onderneemt actie en schrijft brief na EK-reclame Jumbo

Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo om te klagen over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire 'juichcape' waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.
"Ik dacht dat we het afgelopen jaar wel wat anders aan ons hoofd hadden"
"Wij komen op voor onze commerciële belangen", zegt een woordvoerder van de KNVB, dat supermarkt Albert Heijn als partner heeft. "Onze partners investeren veel in het Nederlandse voetbal. Het zijn onze merken. We sturen vaker dit soort brieven." De KNVB overweegt niet om verder te gaan dan alleen een sommatie. "We laten het hierbij." Jumbo bevestigt een brief te hebben gehad, maar wil verder geen commentaar geven.

Wesley Sneijder vaste analist naast Humberto Tan
Snollebollekes-zanger Rob Kemps kan zich niet druk maken over de commotie rond de EK-reclame. 'Betere reclame kunnen we niet hebben', reageert hij op Instagram op alle berichtgeving rondom de commercial, waarin zijn hit 'Links Rechts' in een speciaal EK-jasje is gestoken. 'Zullen we er anders met z’n allen een mooi feestje van maken!? Ik dacht dat we het afgelopen jaar wel wat anders aan ons hoofd hadden... toch!?'
Estavana Polman kan wel lachen om 'actie' Rafael van der Vaart
Tal van bedrijven hebben acties opgezet rond het EK voetbal en het Nederlands elftal. Alleen partners van de KNVB mogen in hun reclames rechtstreeks verwijzen naar Oranje.