Hoewel de prijzen bij H&M over het algemeen al fijn zijn voor je portemonnee, komt modeketen H&M nu met een nieuw concept: outletmerk Afound. En ons land heeft, na Zweden, de primeur!
"Bij ons draait het om geweldige mode een tweede kans geven"
Na groot succes in thuisland Zweden, lanceert modegigant H&M nu ook in Nederland zijn nieuwste paradepaardje genaamd Afound. Vorig jaar juni werd het merk voor het eerst gepresenteerd in Zweden en nu is Europa aan de beurt. Met als eerste stop...Nederland! Waarom ons koude kikkerlandje? "Vestigingen in Nederland maken deel uit van een langetermijnstrategie om Afound uit te breiden naar Europa”, zo licht H&M hun keuze toe.

"Bij ons draait het om geweldige mode een tweede kans geven. Dit doen we door aandacht en zorg te besteden aan bestaande modestijlen. Afound is een outlet die je nog nooit eerder hebt gezien!", zo valt te lezen op hun website. Daarbij claimen ze altijd 25 tot 70% korting te bieden op meer dan honderden bekende mode- en lifestylemerken. Klinkt als muziek in onze oren!

De H&M-groep, die onder andere merken als & Other Stories, Arket, COS en Weekday onder zich heeft zitten, komt later dit jaar ook nog met een online marktplaats rondom de lancering van Afound. Volgens directeur Joanna Hummel is Nederland een opwindende markt om te betreden. “We geloven dat we hier de mogelijkheid hebben om een gunstige positie in te nemen. Nederlandse klanten zijn geslepen en wij zijn ervan overtuigd dat ze ons concept van het aanbieden van goede deals op artikelen die al geproduceerd zijn, zoals bij een te grote voorraad, verwelkomen.”