Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

RTL | Volg het nieuws terwijl het gebeurt

Topnieuws
meer stories
Laatste uitzending
Video's
meer stories
19 juli 2017

Tegeltaks: hoe meer tegels in de tuin, hoe meer belasting. Goed idee?

17 juni 2017

Fidget spinner ingeslikt: jongen naar ziekenhuis

Een jongen uit Sydney is met spoed opgenomen in het ziekenhuis nadat hij een stuk van een fidget spinner had ingeslikt. Zijn moeder waarschuwt op Facebook voor de gevaren van het speelgoed, dat de afgelopen maand wereldwijd uitgroeide tot een hype.

De fidget spinner was al beschadigd, schrijft de Australische vrouw op Facebook (zie onder), waardoor een schijfje uit de spinner plotseling losliet. "Toen hij ermee ging draaien, vloog het schijfje in zijn mond, en voor hij er erg in had, slikte hij hem door. Hij had het ding nog geen 48 uur."

Goed uitkijken

Des te meer reden om goed uit te kijken, waarschuwt ze andere ouders. "Die van ons liggen nu in de vuilnisbak en ik wil jullie er graag bewust van maken wat ermee kan gebeuren."

In het ziekenhuis is een röntgenfoto gemaakt. Het is nu afwachten tot het speelgoed langs de natuurlijke weg het lichaam verlaat, meldt de vrouw. "Anders moet het op een andere manier worden verwijderd." 

Vinger losgeboord

Een paar dagen eerder was in Australië een 15-jarig meisje in het nieuws gekomen doordat één van haar vingers bekneld was geraakt in een fidget spinner. Met een precisieboortje moest haar vinger worden losgeboord.

Meer op rtlnieuws.nl:
De Fidget Spinner is simpel, ontzettend populair én zou helpen tegen stress

Topnieuws