EditieNL

Fusie met UPC kost Ziggo 56.600 klanten

25 augustus 2015 13:00 Aangepast: 06 september 2015 17:12
Beeld © ANP

"Mijn zenders hebben blokkerig beeld en de wifi is bagger. Ik stap over." Henriëtte Bosman is sinds de fusie met UPC helemaal klaar met Ziggo en stapte over naar een andere provider, net als 56.600 andere klanten. De Consumentenbond maakt zich grote zorgen.

Volgens de Consumentenbond is de klant de dupe geworden van de fusie tussen Ziggo en UPC, in april van dit jaar. Sinds de fusie is de prijs omhoog gegaan (met 5 procent), maar daar hebben de klanten maar weinig voor teruggekregen.  

Met 4 miljoen klanten is Ziggo verreweg de grootste provider van ons land. Al maandenlang regent het klachten. Ook de twee grote storingen van vorige week, hebben de kabelaar geen goed gedaan. De 56.600 klanten die Ziggo sinds de fusie vaarwel hebben gezegd (goed voor 87.000 abonnementen), zijn vooral naar Tele2 (28 procent) en Vodafone (22 procent) overgestapt. 

Extreem hoog
Volgens Joyce Donat van de Consumentenbond is het aantal klachten dat binnenkomt over Ziggo 'extreem hoog'. "We horen al maanden problemen over slecht internet of zenders die uitvallen. Een veel gehoorde klacht is dat de klantenservice heel wispelturig is. Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Antwoorden verschillen als dag en nacht."

Klagers
Monique en Marcel van den Bosch uit Waddinxveen horen onder die klagers. Ze ervaren al weken klachten. "Heel veel mensen in Waddinxveen hebben grote problemen met Ziggo. Ik hoor dagelijks geklaag", weet Monique.  

Volgens Marcel zijn er dagelijks kuren met Ziggo. "Als mijn zoontje zit te gamen dan valt het internet ineens uit. Mijn smart-tv loopt regelmatig vast, vaak middenin een film. Zo irritant. We zijn er klaar mee en gaan overstappen."

Veel positieve reacties
De reactie van Ziggo? Die luidt als volgt:

"Vanaf april zijn UPC en Ziggo samen de nieuwe provider Ziggo geworden. Om dit zo soepel als mogelijk te laten verlopen, is er de afgelopen maanden veel aandacht gegeven aan onze service, de introductie van nieuwe producten en diensten en ons landelijke netwerk. We ontvangen veel positieve reacties, maar helaas hebben sommige klanten ook nog problemen. We vragen deze klanten contact met ons op te nemen zodat we hun zo goed mogelijk kunnen helpen."

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore