Reclame

Bedrijven op TikTok: 'Een beetje reclame is niet erg'

29 augustus 2020 12:22 Aangepast: 30 augustus 2020 13:26
Lorenzo Dinatelle: TikTok specialist Beeld © EditieNL

Je vindt 'blauw' tegenwoordig niet alleen op straat maar ook op TikTok. Politie Amsterdam probeert met filmpjes en dansjes een nieuwe doelgroep aan te spreken. Naast de politie ontdekken steeds meer bedrijven het platform.

Bioscoopketen Pathé, Bol.com, Coolblue, Hema en Albert Heijn. Zo'n beetje elk groot bedrijf zit op TikTok. "Je kunt een brede doelgroep aanspreken, van meisjes van 6 tot 66", zegt bekende TikTokker Nina Schotpoort tegen EditieNL. Zelf heeft Nina bijna anderhalf miljoen volgers op het platform."

Nina Schotpoort heeft bijna 1,5 miljoen volgers op TikTok Nina Schotpoort heeft bijna 1,5 miljoen volgers op TikTok

"Ik vind reclame op TikTok niet zo erg. Maar het moet niet nep overkomen. Je moet gewoon een leuk filmpje maken of een dansje doen."

Dansende agenten

Maar is het dan niet gek om agenten te zien dansen? "Waarom niet? Ik vind het niet gek als oude mensen dansen op een liedje. Als zij dat leuk vinden."

Politie Amsterdam op TikTok Politie Amsterdam op TikTok

 Met alleen een dansje ben je er als bedrijf nog niet. "Je moet de reclame op een leuke manier integreren zegt TikTok-specialist Lorenzo Dinatelle tegen EditieNL. "Je kunt niet zomaar zeggen 'koop dit blikje frisdrank'. Nee je moet er echt een sketch van maken of een dansje omheen verzinnen."

Eigen liedje

En dat doen bedrijven dan ook. Pathé post sketches gemaakt door medewerkers. "Die medewerkers zijn echt TikTok-sterren aan het worden. Coolblue doet het ook goed, die hebben een dansje met zelfs een eigen liedje gemaakt. Zij weten wat ze doen en dat zie je."

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore