'Door herfstweer'

Opbrengst Kinderpostzegels miljoen lager dan vorig jaar

03 oktober 2019 14:16 Aangepast: 03 oktober 2019 15:05

De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar 8,2 miljoen euro opgebracht. Dat heeft de organisatie vandaag bekendgemaakt. De opbrengst valt daarmee ruim een miljoen lager uit dan vorig jaar.

De lagere opbrengst komt volgens de organisatie onder meer door het herfstweer tijdens de actieweek. Ook zouden mensen dit jaar meer interesse hebben getoond in de producten die naast de postzegels worden aangeboden: kaarten, shoppers, tulpenbollen en theepakketten. "Die slaan goed aan en hebben een lagere prijs dan de postzegels."

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Kinderboekenhelden Dik Trom en Pietje Bell op Kinderpostzegels

Daklozenopvang

Ruim 160.000 basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 deden mee aan de actie. Op de postzegels waren hoofdpersonen uit kinderboeken afgebeeld, zoals Dik Trom en Kruimeltje.

De opbrengst is dit jaar voor 8500 kinderen die in de daklozenopvang zitten. "We zijn blij met de opbrengst van dit jaar. Hiermee kunnen we kinderen in de daklozenopvang helpen om zich weer veilig en thuis te voelen", zegt Jeroen den Tex van Stichting Kinderpostzegels.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore