Gefopt

Nu al 1 april? Heb jij al een Dogkini en chips met pepermuntsmaak?

25 maart 2019 17:30 Aangepast: 25 maart 2019 17:34
Het lingeriemerk introduceert 'op veler verzoek' de dogkini. Beeld © Hunkemöller

Altijd al op het strand willen matchen met je hond? Nee? Toch komt Hunkemöller met een zogenoemde dogkini-lijn, precies ja, een bikini voor je hond. 1 april valt blijkbaar vroeg dit jaar bij het lingeriemerk. Maar ook andere bedrijven kunnen niet wachten tot volgende week maandag.

Als jij in je Leopard Lady bikini of badpak ligt te zonnen, ligt je hond er vaak maar kaal naast, moeten ze bij Hunkemöller hebben gedacht. "Jouw trouwe viervoeter vindt het heerlijk om mee te gaan naar het strand, maar hoe cute is het als hij net zo stylish als jij over het strand paradeert?! Zo kun je deze zomer matchen met je hond. #lifegoals!", zo staat er op de website van het lingeriemerk.

De bikini's en zwemshorts voor honden zijn vanaf 15 april online en in geselecteerde winkels beschikbaar in de maten XS t/m L. De prijzen variëren van 14,99 tot 24,99 euro. Of je deze langgekoesterde wens van je hond kan laten uitkomen, is nog maar de vraag. Precies een jaar geleden lanceerde Hunkemöller ook een 'grapje': matchende badmode voor hem & haar. Op 1 april weten we waarschijnlijk meer.

De Dogkini Collectie van Hunkemöller

Nu al 1 april

Maar Hunkemöller is niet de enige die er vroeg bij is met een 1 april-grap. Zo kwam Croky Chips vorige week al met het nieuws dat er een nieuwe chipssmaak aan komt: pepermunt. Het grote voordeel aan deze chips is volgens Croky dat je niet eens meer je tanden hoeft te poetsen na het eten van deze chips. "Een goede mondhygiëne houdt je gebit gezond…Zeker met Croky in je mond!" 

Of er veel consumenten in de grap zullen trappen, is nog maar de vraag. Onder de aankondiging op Instagram vragen velen zich af of 'het nu al 1 april is'. 

Frites- wordt Patatsaus

Remia kondigde vandaag 'groot nieuws' aan op hun Facebookpagina: "Op veler verzoek passen wij vanaf volgende maand de naam van onze Fritessaus aan naar Patatsaus." Niet iedereen kan deze aardverschuiving in sauzenland waarderen, want velen laten in een reactie op Facebook weten dat ze naar een ander merk overstappen. Maar weer anderen zijn verbaasd over de timing van Remia: "jullie zijn al vroeg met de 1 april-grap van dit jaar."

Daniëlle Saan van Remia kent de discussie tussen #teamfrites en #teampatat maar al te goed. "Ik merk dat het veel losmaakt. Maar je zou kunnen zeggen: al vijftig jaar hebben we geen gehoor gegeven aan de noordelijke doelgroep, terwijl het noorden - waar 'patat' wordt gezegd - een grote en heel belangrijke doelgroep voor ons is", zegt Saan tegen EditieNL.

Boycot

Hoewel volgens het Facebookbericht de naam volgende maand definitief wijzigt, is Saan wat voorzichtiger. "Het is één van onze belangrijkste producten. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat velen ons product gaan boycotten. We gaan het even rustig bekijken voordat we definitief iets besluiten."

Gewichtheffen voor je vagina

Sport- en dansschool Luv2Move in Almelo weet op Facebook de aandacht naar zich toe te trekken door een nieuwe workout te presenteren: vagifit. Tijdens dit 'gewichtheffen voor je vagina' train je met behulp van een speciaal ei, waaraan je bijvoorbeeld een flesje water kan hangen, de spieren daar beneden. "We hebben dit ontwikkeld om het taboe te doorbreken dat vrouwen een klein beetje last hebben van urineverlies." 

Tegen EditieNL moest de Almelose Evelien Visscher al snel toegeven dat de cursus, die in april start, één grote 1 april-grap is. 

`