Wie kan het zich nog herinneren? Het kleine flesje met het rode mierzoete drankje aan je lippen en vervolgens het gele dopje op je neus. Vanaf eind april is Flügel ook te verkrijgen als ijsje. IJskoud dus, met diezelfde mierzoete smaak maar dan zonder dopje.
Aanstaande zaterdag wordt het Flügel ICE, dat Flügel samen met 24 ICE heeft ontwikkeld, gelanceerd op de Huishoudbeurs in de Amsterdam RAI. Voor wie het nu nog te koud vindt, voor een ijsje moet nog even langer wachten: vanaf eind april ligt het ijsje, dat vijf procent alcohol bevat, in de slijterijen. Ook kunnen de 'frozen cocktails' online worden besteld.

De ijsjes worden vloeibaar verkocht en kunnen thuis worden ingevroren. Volgens de makers is er bovendien 'aan de lijn gedacht', omdat de cocktails 'slechts 50 calorieën' bevatten.
Geen 18, geen alcohol
Maar hoe zorg je er voor dat jongeren van dat alcoholische ijsje met die gezellige roze eend afblijven? Volgens woordvoerder Pim Leeflang van Flügel gelden dezelfde regels voor het ijsje als voor het drankje: 'geen 18 geen alcohol'. "Het is een bewuste keuze geweest om ons ijsje niet in supermarkten te verkopen, maar in de gecontroleerde omgeving van de slijterij", zegt Leeflang tegen EditieNL.
