Blokker heeft een nieuwe reclame gelanceerd met de Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker in de hoofdrol. Een gekke combinatie, want je verwacht de actrice eerder met parfum. Zo'n gekke match tussen ster en merk komt vaker voor.
In de video van Blokker zien we Sarah Jessica Parker vrolijk kaas schaven en een poffertjespan aanprijzen aan haar vrienden. Ze is alleen niet een persoon waarvan we verwachten dat ze in het dagelijks leven de keukenprinses uithangt, dus de combinatie voelt een beetje misplaatst. De meningen van marketingexperts zijn verdeeld: de een denkt dat de onorthoxe combinatie succes gaat boeken, de andere vindt dat de actrice niet bij Blokker past.
Meer mismatchs
Dat merken voor een bekend iemand kiezen om hun product aan te prijzen, is van alle tijden. Maar niet alle sterren passen bij alle merken, zoveel is duidelijk.
We hebben een aantal mismatchs achter elkaar gezet.
Wilfred Genee voor Plus
Zeg nou zelf: deze voetbalpresentator is niet het stereotype man die we achter een winkelwagentje in de supermarkt zien lopen.
Sylvester Stallone voor Remia
Voor deze reclame kruipt de Amerikaanse acteur weer in de huid van een actieheld, maar het product dat hij promoot is nog steeds een niet zo stoer sausje.
Jort Kelder en Gerard Joling voor autoverhuur Sixt
Deze twee BN'ers hadden we nooit samen in een auto verwacht, laat staan in een reclame.
Rachel Bilson voor Magnum
Ook deze combinatie tussen de Amerikaanse actrice en het bedrijf dat ijsjes maakt lijkt niet te kloppen. We kunnen amper geloven dat ze echt ijsjes eten.
Penélope Cruz voor Nintendo
We kennen Penélope Cruz van films zoals Vanilla Sky en Bandidas en de L'oreal reclames. Maar Cruz met een spelcomputer in haar handen ziet er toch wat vreemd uit.
Combinaties die wél werken
Gelukkig zijn er ook een paar reclames waarbij we niet schrikken van de combinatie. Zo vinden we George Clooney met een chique kopje koffie normaal om naar te kijken, net als Frans Bauer die de kleren voor zijn familie aan het wassen is.
Meer op rtlnieuws.nl: