Een abonnement op wc-papier, boxershorts, tampons of overhemden. Je kunt het zo gek niet bedenken en er is een abonnement voor. Rond het WK worden we doodgegooid met de tv-reclame van On That Ass, een abonnement voor boxershorts. Maar worden we hier warm van?
Elke maand een nieuwe boxershort op de mat. Het bedrijf On That Ass denkt hiermee een gat in de onderbroekenmarkt te hebben aangeboord.
ZIE OOK: Duurzame startup wil je een abonnement op wc-papier aansmeren
Het bedrijf probeert nieuwe klanten binnen te hengelen door de eerste onderbroek gratis weg te geven: "Zodra mensen onze boxershorts hebben uitgeprobeerd willen ze niks anders meer", vertelt ondernemer Jorn Besselink.
Reclame van On That Ass
'Abonnement vaak vieze bijsmaak'
"Van oudsher hebben mensen een vieze bijsmaak bij het woord abonnement. Je zit er vaak aan vast en ze zijn moeilijk op te zeggen," legt Besselink uit. Daarom heeft On That Ass ook geen abonnees, maar leden. "Dit lidmaatschap kun je bij ons ook per direct stopzetten, als je dat wil."
De Nederlandse onvrede over abonnementen blijkt ook uit Europees onderzoek van ING. Slechts 40 procent van de ondervraagde Nederlanders vindt abonnementen aantrekkelijk, terwijl dit percentage in Europa met 70 procent veel hoger ligt.
Nederlanders hebben veel tijd
Omdat Nederlanders relatief veel vrij zijn, is de behoefte aan een abonnement op een maaltijdbox of een onderbroekenabonnement minder groot. "Wij hebben waarschijnlijk minder huishoudens waar mensen om tijd verlegen zitten."
"Daarnaast kunnen we deze spullen net zo goed los zelf bestellen in Nederlandse webwinkels", zegt Marieke Blom, hoofdeconoom bij ING. "Abonnementen waar Nederlanders wél warm voor lopen zijn de traditionele diensten zoals de sportschool, Netflix en de telefoon."
Reclame voor Boldking, abonnement op scheermesjes
Bekijk de video hier:
Mis niets meer van Editie NL: like ons op Facebook. Dagelijks leuke livestreams, en de laatste nieuwtjes in artikelen, video's en foto's.
Meer op rtlnieuws.nl: