EditieNL

FEBO komt met festivalkleding: een snackshirt en een snacktasje

19 juni 2018 11:25 Aangepast: 19 juni 2018 12:01
Het unisex snackshirt en het snacktasje Beeld © Febo

Niet alleen voor een diagonaaltje en een milkshake ga je tegenwoordig naar de FEBO, de hippe festivalganger haalt er ook zijn feest-outfit! Ten minste, dat hoopt de fastfoodketen met de nieuwe 'limited edition festivalcollectie'.

Vanaf vanmiddag zijn het heuse snackshirt en het bijbehorende snacktasje online te koop. Het shirt is hetzelfde voor mannen en vrouwen en verkrijgbaar in rood, grijs en wit. De Febo omschrijft de kledinglijn als "de ultieme eyecatcher om je liefde voor FEBO in uit te dragen." 

Het rode tasje is volgens de snackbar "de haute-frituurste", waar je zowel snacks als festivalmuntjes in kunt stoppen. Dat het bedrijf zich op de jonge festivalganger richt, wordt ook duidelijk door het gezicht van de lijn: rapper Donnie, die met een kroket in de hand de kleding populair moet maken.

Rapper Donnie op het dak van de FEBO

Miniatuurvoorbeeld

Broek en badslippers

Het is niet de eerste keer dat het fastfoodbedrijf zich als modemerk laat zien: vorig jaar verkocht de snackbar shirts met daarop een grillburger of een patatje Joppie geprint. Bij die collectie zaten ook een bijpassende broek en badslippers.

​"De snackslippers vlogen vorig jaar als hete kroketten over de toonbank", zegt direchteur Dennis de Borst. "Voor pro-snackers die hebben misgegrepen komen we daarom met een nieuwe lijn." FEBO is niet de enige fastfoodketen met een eigen kledinglijn. McDonald's verkocht vorig jaar al onesies, truien en kussenslopen en bij kiprestaurant KFC kon je zelfs sieraden krijgen.

Verslaggever Nina checkte vorig jaar wat mensen van de kleding vinden:

Mis niets meer van Editie NL: like ons op Facebook. Dagelijks leuke livestreams, en de laatste nieuwtjes in artikelen, video's en foto's. 

Meer op rtlnieuws.nl:

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore