Tips

Broeierig warm: zo kom je de nacht door

24 juni 2019 08:53 Aangepast: 24 juni 2019 09:44
Archieffoto Beeld © iStock

Zweten, draaien en vooral heel onrustig slapen. In menig slaapkamer zal het broeierig warm zijn. Toch zijn er manieren waarop je, ondanks de hitte, een goede nachtrust kunt hebben.

De nacht van zondag op maandag was tropisch. In het hele land werd het niet kouder dan 20 graden. Vandaag loopt de temperatuur ook weer snel op. In het zuidoosten wordt het al voor het middaguur 30 graden.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Tropische dag vandaag: hitteplan van kracht

Komende nacht wordt het ook weer zweten geblazen, met minima rond de 20 graden. Eerder vroeg Editie NL aan The Sleep School hoe je ondanks de hitte toch goed kunt slapen. Hieronder lees je tips die jou de komende tropische nachten aan voldoende rust kunnen helpen.

Zeven tips voor een goede nachtrust in de zomer

  1. Bevroren dekbed. Doe je dekbed en kussens in een tas en leg deze een paar uur voordat je naar bed gaat in de vriezer. Je moet wel een groot vriesvak hebben, maar dan heb je 's nachts een heerlijk fris dekbed
  2. Hou je hoofd koel. Je krijgt het alleen maar warmer als je je druk gaat maken om de hitte. Probeer rustig te blijven liggen en accepteer de warmte, dan val je sneller in slaap.
  3. Katoen! Katoen weegt het minst en ademt het best. Het is daarom lekker koel om je dekens uit de lakens te halen en alleen onder je lakens te slapen. Ook zal je snel de neiging hebben om zo min mogelijk aan te trekken, maar de beste outfit voor een warme zomernacht is een katoenen pyjama. Dit zorgt ervoor dat je huid kan ademen.
  4. Een windje. Het is goed om een raampje open te zetten voor wat frisse lucht, zodat er een lekker windje door de kamer blaast. Een waaier of airco aanschaffen is volgens The Sleep School een goede investering.
  5. Late avonden. Warme avonden zijn lange avonden. We blijven langer op en dus eten en drinken we later. Dat is op zich geen probleem, maar het kan leiden tot een slechtere nachtrust. Probeer twee uur voor het slapen daarom niets meer te eten.
  6. Water. Zorg dat je een glas water bij je bed hebt staan, maar drink alleen wanneer je dorst hebt. Een heel glas water drinken voordat je naar dromenland vertrekt is overbodig. Je dromen mogen niet verstoord worden door een volle blaas.
  7. Zomergeluiden. Als je vaak wakker wordt (gehouden) door geluiden van buiten, doe dan oordopjes in.

Bron: The Sleep School

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`