Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

RTL | Volg het nieuws terwijl het gebeurt

Topnieuws
meer stories
Laatste uitzending
Video's
meer stories
13 juni 2018

De sigaret is veel schadelijker dan we dachten. Stop jij nu met roken?

04 december 2017

Albert Heijn wint met 'buik-billen-bonus' prijs voor irritantste reclame van 2017

De Albert Heijn heeft de Loden Leeuw gewonnen voor de buik-billen-bonusfilmpjes. In de categorie 'irritantste BN'er' won Ali B met de commercial voor Yarden.

Albert Heijn won de prijs voor de meest irritante reclame met 50 procent van de stemmen. In totaal hebben er meer dan 57.000 mensen gestemd, zo maakte tv-programma Radar bekend.

De reclame verwijst met een knipoog naar de zogenoemde 'bbb-training': buik, billen, benen, waarmee mensen een straf lijf willen krijgen. In het spotje is een fitnesinstructeur te zien die met een zwoele blik oefeningen doet met pakken wasmiddel.

Op de nominatie van de Loden Leeuw reageerde Albert Heijn vorige week met een filmpje waarin dezelfde instructeur mensen oproept om te gaan stemmen. De instructeur heeft de prijs ook in ontvangst genomen. "Ik ben een sportman, ik wil natuurlijk wel winnen'', zei hij daarbij.

Twijfelachtig

Ook Ali B ontving de twijfelachtige prijs: hij is uitgeroepen tot de 'irritantste Bn'er in een reclamespotje'. In het filmpje van uitvaartorganisatie Yarden vertelt de BN'er zijn persoonlijke verhaal over afscheid en dood. Hij praat over de laatste dagen van zijn vader. "De dood laat zien wat belangrijk is in het leven."

De Loden Leeuw is een prijs die elk jaar wordt uitgereikt in het consumentenprogramma Radar. Afgelopen zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt. Fabrikant Geberit won de prijs voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'. En nee, daar was het bedrijf niet per se heel blij mee. "We hadden niet als doel de Loden Radioleeuw te willen winnen."

Bekijk de 'irritantste reclame' en de 'irritantste BN'er' hier: 

Meer op rtlnieuws.nl:

Topnieuws