Tech & business

Techbuzz: het is de schuld van de Rabobank

30 oktober 2015 17:41 Aangepast: 20 februari 2017 13:04
Sinds begin dit jaar kunnen derden met toestemming bij de betaalgegevens.

Elke week bespreekt RTL Z een app, gadget of gebeurtenis die je niet mag missen. Deze week: de stroom van kritiek op de vernieuwde app van de Rabobank.

Een app uitbrengen die zo slecht is dat klanten overwegen over te stappen: het is de Rabobank gelukt. De vertrouwde interface van de vorige app is volledig op de schop genomen en vervangen voor een naar eigen zeggen 'overzichtelijk ontwerp & een persoonlijke omgeving die draait om jou'.

Maar daar denken Rabobank-klanten heel anders over. Ze vinden de vernieuwde app onoverzichtelijk en traag. Doordat alle informatie in 'bolletjes' wordt weergegeven, raken veel gebruikers de weg kwijt: ze weten niet precies waar ze informatie over hun bankzaken moeten vinden. Daarnaast werkt de Rabobank-app als een zogeheten web-app - de app is eigenlijk een soort website. Dit komt de snelheid en soepelheid niet ten goede.


De klachten blijven maar binnenstromen bij de Rabobank. Volgens de bank komt dat omdat je de goede reacties niet leest. "Je leest nu negatieve dingen omdat vooral dat wordt gedeeld op sociale media. Wil niet zeggen dat iedereen negatief is", aldus een medewerker via Twitter.

Voor sommige klanten is overstappen de enige oplossing. Dat is begrijpelijk, want anno 2015 beoordeel je een bank ook op zijn app.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van