Ondernemen

Weer nieuwe ronde crowdfunding voor Snappcar

12 mei 2015 10:43 Aangepast: 16 september 2015 09:27

Autosharingplatform Snappcar grijpt crowdfundingday aan voor een nieuwe crowdfundingcampagne. Het Nederlandse bedrijf wil een half miljoen ophalen, bedoeld om verder te groeien.

In april kocht Snappcar de Deense concurrent MilBilDinBil. Volgens oprichter Pascal Ontijd betekent is de nieuwe ronde crowdfunding niet bedoeld om nieuwe aankopen te doen. "We willen het geld gebruiken om verder te groeien. We gebruiken daarvoor zowel traditionele investeringen als crowdfunding. Crowdfunding past goed bij ons, omdat het naast geld ook fans oplevert." 

Nog niet genoeg autodelers
Snappcar is nog niet tevreden over de groei van het aantal autodelers. "We hebben dat misschien iets te optimistisch ingeschat, maar dat hoort bij ondernemen. We willen meer aan marketing doen. Ik ga er van uit dat we nog fors kunnen groeien, en natuurlijk kijken we ook om ons heen naar andere landen." Nieuwe aankopen sluit Ontijd dan ook niet uit. "We willen het grootste auto-sharing bedrijf van Europa worden."

Via Snappcar kunnen particulieren hun auto verhuren aan anderen. Snappcar zorgt voor de financiele afwikkeling en bijvoorbeeld verzekeringen in ruil voor een percentage van het huurbedrag. Ontijd verwacht in 2018 zwarte cijfers te kunnen schrijven.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van