Van onze partner SkillsTown

'Humberto Onderneemt' met de ondernemers achter Boldking en Rituals

13 april 2021 10:22 Aangepast: 13 april 2021 15:27
Raymond Cloosterman van Rituals Beeld © Rituals

Wekelijks bezoekt Humberto Tan de meest inspirerende ondernemers van Nederland. Deze week Rochdi Darazzi van Boldking en Raymond Cloosterman van Rituals.

Net als veel andere ondernemers startte Rochdi Darazzi zijn bedrijf vanuit een persoonlijk gemis. Toen hij op zoek ging naar goede scheermesjes om zijn hoofd glad te scheren, bleek het aanbod beperkt. Daarop besloot hij ze zelf te gaan maken. Met Boldking als resultaat.

Twintig minuten

Inmiddels bedient hij met Boldking vanuit Amsterdam ruim 700.000 Europese klanten. Het assortiment is uitgebreid met scheerschuim en andere verzorgingsproducten. Boldking wil de dagelijkse twintig minuten die de man in de badkamer doorbrengt, zo prettig mogelijk maken.

Aan Humberto vertelt Rochdi hoe hij de ‘Mount Everest’ van het ondernemerschap heeft beklommen. De goede mensen om je heen verzamelen is daarbij essentieel. "Want alleen ga je het niet redden."

Als het goed gaat

Hij neemt Humberto ook mee naar het sociaal leer- en werkbedrijf van Pantar in Amsterdam. Hier worden de pakketjes voor Boldking verzendklaar gemaakt. Volgens Rochdi is de keus voor Pantar net zo logisch als een deel van je inkomen aan een goed doel besteden: "Dat heb ik van huis uit meegekregen. Als het goed met je gaat, vergeet dan niet de mensen om je heen."

SkillsTown: Netflix voor leren

In deze aflevering van Humberto Onderneemt maken we ook kennis met Hans Schuurmans, de ceo van online opleider SkillsTown. Schuurmans omschrijft zichzelf als een wat rebelse ondernemer, die graag ontregelt. Dat blijkt wel uit de nieuwe online MBA die SkillsTown binnenkort lanceert: waar een traditionele MBA al gauw vijftien tot twintig duizend euro kost, biedt SkillsTown deze straks aan voor tweeduizend euro per persoon.  Schuurmans: "Ik ben dag en nacht bezig met mijn missie om leren leuker, toegankelijker en fijner te maken."

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Er wordt meer online geleerd dan ooit

Kritisch maar open

In het tweede deel gaat Humberto op bezoek bij Raymond Cloosterman van Rituals. Met een nieuw beautymerk de wereld veroveren, dat was de kern van het businessplan dat hij twintig jaar geleden schreef. Samen bezoeken ze de eerste winkel van Rituals in de Amsterdamse Kalverstraat. Cloosterman: "Je begint in Nederland want daar zijn ze kritisch maar staan ze ook open. En als het daar lukt, lukt het in de rest van de wereld ook."

Duizenden details

Hierna gaat de tocht naar de gloednieuwe flagshipstore op het Spui in Amsterdam. Het 'laboratorium’, noemt Cloosterman het 1900 vierkante meter tellende ‘House of Rituals’. Hier worden nieuwe producten ontwikkeld en getest. Ook is er een spa, meditatieruimte en restaurant. Cloosterman zegt dat hij zijn ziel en zaligheid in deze winkel heeft gelegd: "Die duizenden details die de winkel tot één geheel maken, dat is mijn passie."

Humberto Onderneemt is elke dinsdag om 22.30 uur te zien bij RTL Z en wordt mede mogelijk gemaakt door SkillsTown. Kijk de afleveringen van Humberto Onderneemt hier terug.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van