De Rotterdamse printstartup Helloprint heeft een investering van 3 miljoen euro gekregen. Het geld wordt gebruikt om verder uit te breiden naar het buitenland, want inmiddels komt meer dan de helft van de omzet niet uit Nederland.
In 2013 begon Hans Scheffer met zijn bedrijf Helloprint, in Nederland beter bekend als Drukzo. Hij biedt een platform voor zowel bedrijven als consumenten om allerlei producten te printen, zoals visitekaartjes, shirts en vlaggen.
Tussenpersoon eruit
"We groeien zo hard omdat we de tussenpersoon eruit halen", zegt Scheffer tegen RTL Z. "Vroeger had je 'een mannetje' die je drukwerk regelde, bij ons kun je direct zelf bestellen."
Helloprint is sinds enkele maanden gestart in Frankrijk en wil de drie miljoen euro, ontvangen van enkele individuele investeerders, gaan gebruiken om uit te breiden naar onder andere Duitsland en Italië. In totaal moet het bedrijf eind 2016 van 5 naar 13 landen zijn uitgebreid.
30 miljoen euro
"Wij richten ons op het kleinbedrijf", zegt Scheffer. Inmiddels heeft Helloprint meer dan 100.000 klanten, waarvan het merendeel 'kleine' bedrijfjes met één tot tien werknemers is. De verwachte omzet van de startup is dit jaar 30 miljoen euro, waarvan meer dan de helft uit het buitenland afkomstig is.