Z in Zaken

Roland Kahn wil van V&D futuristisch merk maken

10 juni 2016 17:02 Aangepast: 31 juli 2017 06:00

Coolcat-oprichter Roland Kahn wil met het merk V&D 'een wereld van 2020 voor de consument van 2016' maken. Dat zei Kahn in het ondernemersprogramma Z in Zaken.

Gisteren werd bekend dat Kahn de merkenrechten gekocht heeft van de curator. Wat hij ervoor betaald heeft, wilde hij niet kwijt. ''Het is wat de gek ervoor geeft'', zei Kahn,''Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over''

Kahn zegt met de merknaam V&D een mooi fundament te hebben gekocht om op voort te bouwen.''Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.'' Daarbij zit er ook nog een flinke dosis know how in de merknaam zit.''Vergelijk het met een grachtenpand: de fundering is goed en als je de opbouw weer mooi restaureert, heb je iets prachtigs. ''Er waren veel gegadigden, denk ik'', aldus Kahn, die vooral credits gaf aan zijn zakenpartner Jaco Scheffers voor het binnenhalen van de deal: ''De winkels lukte niet, maar hij is echt een pitbull. Als hij ergens zijn tanden in zet, laat hij niet meer los.'' Naast Kahn en Scheffers neemt ook oud-Hema-topman Roland van Zetten deel in de nieuwe merknaam.

Van het overnemen van winkelpanden van V&D is voorlopig nog geen sprake. Kahn wil zich vooral op online richten. In het verleden gaf hij vooral af op webwinkels, omdat ze zakelijk anders gewaardeerd zouden worden dan fysieke winkels.''But if you can't beat 'em, join 'e''m', zei Kahn.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van