Business

Hearst koopt uitgever van Vogue, Quest en Jan

17 oktober 2017 14:23 Aangepast: 17 oktober 2017 14:46
Karin Swerink, hoofdredacteur Vogue Nederland, lanceert The Book. Beeld © ANP

Hearst Magazines, de grootste tijdschriftenuitgever van de VS, wil het Nederlandse Gruner + Jahr Media overnemen. G+J geeft in Nederland bladen uit als Vogue, Jan, National Geographic en Quest, en stond al langere tijd te koop.

De overname moet voor het einde van dit jaar rond zijn, maar wacht nog op goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit. De voorwaarden van de deal zijn niet bekend gemaakt.  

Groter bereik

Hearst Netherlands zal door de overname een nog groter bereik hebben in Nederland. Met merken als Cosmopolitan, Elle, Esquire en Harper's Bazaar bereikt het volgens het persbericht al 5,5 miljoen mensen in Nederland. 

Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever van de VS en een grote internationale speler, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen. Het bedrijf heeft dochterondernemingen in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk.

Ontwikkelen

"We hebben we een koper gevonden die gelooft in zowel gedrukte als digitale media", reageert Julia Jäkel, ceo ​van G+J, in het persbe. "We zijn ervan overtuigd dat Hearst de onderneming met succes verder zal ontwikkelen en dat onze Nederlandse activiteiten in goede, verantwoordelijke handen zijn."

David Carey, verantwoordelijk voor de magazines binnen Hearst, zegt in de verklaring: "Met de overname versterken wij ons Europese en wereldwijde aanbod aanzienlijk." 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van