Profijt van evenementen

CM.com: versoepeling coronamaatregelen voordelig voor ons

20 april 2021 11:05 Aangepast: 20 april 2021 15:36
Topman Jeroen van Glabbeek van CM.com. Beeld © Leo Vogelzang VOF

CM.com profiteert van de coronamaatregelen, maar als deze worden afgebouwd, dan zullen de voordelen nóg groter zijn. Dat zegt topman Jeroen van Glabbeek bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

In het afgelopen jaar voer CM.com wel bij de coronamaatregelen. Het bedrijf verzorgt onder meer de communicatie van bedrijven met hun klanten via sms'jes en het regelt de verkoop van online tickets van onder andere musea.

Als winkels vooral online verkopen, dan is het belangrijk om contact te houden met klanten. CM.com faciliteert dat contact.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Topman CM.com krijgt 83 procent meer salaris na beursgang

Maar als de samenleving opengaat, dan zal het bedrijf profiteren doordat het dan meer tickets kan gaan verkopen voor evenementen, dierentuinen en pretparken.

Winkelen en reizen

Verder zullen bedrijven nog meer met hun klanten willen communiceren als we weer makkelijker kunnen winkelen en reizen.

Die voordelen wegen ruimschoots op tegen het verlies aan communicatie die juist door corona een stimulans kreeg. Dat schrijft het bedrijf bij de publicatie van de resultaten over het eerste kwartaal.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

CM.com groeit hard door corona: meer sms'jes voor klanten

2021: groei van 45-59 procent

Voor heel 2021 denkt CM.com een omzet van tussen de 205 en 225 miljoen euro te zullen behalen. Dat komt neer op een toename van tussen de 45 en 59 procent in vergelijking met vorig jaar.

In 2020 ging het ook al prima, want toen steeg de omzet met 47 procent.

Eerste kwartaal

In de eerste drie maanden van 2021 begon CM.com in ieder geval al goed. De omzet steeg met 70 procent tot 49,8 miljoen euro en de brutowinst verdubbelde bijna tot 12 miljoen euro.

Een cijfer voor de nettowinst geeft het bedrijf niet. 

Overnames

CM.com kocht dit jaar al betalingsdienstverlener PayPlaza. Het bedrijf verleende ook al betalingsdiensten en wil daarin verder groeien.

Ook de ticketingtak, die de kaartverkoop regelt voor onder meer festivals en musea, groeit. Eerder deze week zei CM.com Yourticketprovider te kopen.

RTL Z First Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de Z First nieuwsbrief

Wil jij elke ochtend als eerste op de hoogte zijn van wat er speelt op economisch gebied? Schrijf je dan nu in voor de Z First nieuwsbrief

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van