Beurs

Meer klanten, maar omzet KPN daalt verder

26 juli 2018 08:00 Aangepast: 26 juli 2018 08:01
Een monteur van KPN. Beeld © KPN

De omzet van KPN is in het tweede kwartaal van dit jaar verder gedaald, zoals al werd verwacht. De omzet kwam uit op 1,4 miljard euro. Dat is 1,5 procent minder dan een jaar eerder.

Volgens het telecombedrijf komt de omzetdaling door de strengere regels voor roaming die vorig jaar van kracht werden. Wel kreeg KPN meer klanten. Zowel in de zakelijke markt als bij consumenten steeg het aantal klanten. 

De nettowinst was 137 miljoen euro en dat is 15 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2017. Het geschoonde bedrijfsresultaat nam met 1,3 procent toe en kwam uit op 577 miljoen euro. 

Het hogere bedrijfsresultaat is te danken aan bezuinigingen binnen KPN, waarmee het bedrijf al 175 miljoen euro aan structurele besparingen heeft doorgevoerd. Het lagere nettoresultaat heeft onder meer te maken met het feit dat KPN minder dividend heeft ontvangen uit het belang in Telefonica Duitsland. 

 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van