Ga naar de inhoud
Randstad

Softwarestoring bij Picnic: ruim 1000 bestellingen niet geleverd

Een elektrisch boodschappenwagentje van Picnic. Beeld © ANP Foto

Ruim duizend klanten van Picnic hebben vanmiddag en vanavond hun boodschappen niet geleverd gekregen. Door een softwarestoring lag een aantal distributiecentra van de online supermarkt eerder vandaag een paar uur plat.

De storing is inmiddels opgelost, laat een woordvoerder van Picnic weten.

Strakke planning

Het gaat om de zogenoemde hubs van het bedrijf in onder andere Amsterdam, Nieuwegein, Utrecht, Hoofddorp en Bussum. Door de storing krijgen ruim duizend klanten hun boodschappen dus niet vandaag. Zij krijgen hun geld terug en ook nog 12,50 korting op hun volgende bestelling, zegt de woordvoerder.

De processen in de distributiecentra van de boodschappenbezorger zijn zo strak op elkaar afgestemd, dat ook een korte storing gevolgen heeft voor de bezorging. "Brood dat 's middags wordt bezorgd, wordt pas 's ochtends geleverd, ingepakt en klaargelegd", aldus de woordvoerder. 

Opnieuw
Lees ook:
Opnieuw rode cijfers voor online supermarkt Picnic: 45 miljoen verlies

Wie voor 22.00uur opnieuw de boodschappen bestelt via de Picnic-app, kan ze morgen al in huis hebben. "Gelukkig zullen veel mensen zelf in staat zijn om even langs de supermarkt te gaan. Voor de mensen die ziek thuis zitten of anderszins niet in de gelegenheid zijn, is dit natuurlijk ontzettend lullig", meent de zegsman. "Al zijn de gevolgen voor ons redelijk te overzien."

Dit is een artikel van