Klanten die nog een bestelling open hadden staan bij Kijkshop.nl lijken te kunnen fluiten naar hun geld. "Op dit moment is er in het geheel geen geld meer", meldt de webwinkel op zijn site. En bestelde goederen worden niet meer geleverd. "Alle activiteiten zijn begin maart stilgelegd."
Ook de vooruitzichten voor de klanten op terugbetalingen of schadevergoedingen zijn slecht, zo valt te lezen. "Als u geld terugkrijgt, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer", aldus een Q&A op de site van het bedrijf.
De webshop geeft gedupeerde consumenten via een link op de site nog wel de mogelijkheid een vordering in te dienen. Volgens curator Martijn Hoving gaat het om duizenden gedupeerden. "De schattingen lopen uiteen van vierduizend tot vijfduizend", zegt hij tegen Retailnieuws.

Kijkshop.nl werd eerder deze week failliet verklaard. Het bedrijf stelde onlangs al dat het vanwege de 'onstuimige groei' van vorig jaar niet meer in staat was om de bedrijfsactiviteiten voort te zetten.
Veel klachten
Kijkshop.nl kampte met financiële problemen en er waren veel klachten over de leveringen. De onderneming was eerder deze maand nog wel met betrokken partijen in gesprek om tot een oplossing te komen.
Kijkshop keerde eind 2019 terug als webshop. De fysieke keten was zo'n twee jaar daarvoor al op de fles gegaan. Eigenaar Konrad van den Bosch kocht de naam Kijkshop na de sluiting van de laatste winkels, bekend om de afgesloten glazen vitrines waarin de koopwaar was uitgestald. Tegelijk met Kijkshop.nl zijn ook DirectSale, Lumi Plaza en PlazaSale bankroet verklaard. Zij hadden dezelfde eigenaar.