Geen vakantie, wel een bed

Beter Bed ziet omzet groeien dankzij Black Friday en online verkopen

22 januari 2021 15:55 Aangepast: 22 januari 2021 16:55
Showroom van Beter Bed in Maastricht Beeld © ANP

Lockdown of niet, Beter Bed heeft het goed gedaan in het vierde kwartaal. Zowel in Nederland als buurland België. Het afgelopen kwartaal was de zevende periode op rij dat de beddenfabrikant de omzet zag groeien, mede dankzij een online koopfestijn.

In de periode oktober tot en met december maakte Beter Bed een omzet van 61,3 miljoen euro. Dat is ruim 28 procent meer dan dezelfde periode een jaar geleden.

Vooral het aantal online aankopen steeg. Het gaat hier om een stijging van 120 procent. En dat is volgens het bedrijf grotendeels te danken aan Black Friday.

Black Friday dicht omzet

"Black Friday is voor ons altijd een goed moment, maar dit jaar was het vooral online erg druk", vertelt topman John Kruijssen. "Het was zelfs zo goed dat het geholpen heeft de lockdown weken van december te absorberen."

Inspanning en ontspanning

Maar er speelde meer mee, zegt de topman. Volgens hem is er in de winkels snel ingespeeld op het anderhalve meter afstand houden. 

"We waren al actief online, maar we hebben onze online inspanningen tijdens de coronacrisis flink verhoogd door hier meer in te investeren", zegt Kruijssen.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

'Black Friday gaat verkooprecord breken in Nederland'

Gezondheid belangrijker

Wat ook een belangrijkere rol speelt is dat door het coronavirus het thema gezondheid meer naar voren is gekomen, denkt Kruijssen. "Door het coronavirus is het belangrijker geworden om gezond te zijn en slapen is daar een belangrijk onderdeel van."

Bovendien konden we amper op vakantie dit jaar. Mensen die geld over hielden, stopten dat in spullen voor huis en tuin. Kruijssen: "Al die branches hebben goed gepresteerd." En zo geldt dus ook voor Beter Bed.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van