Enkele concurrenten deden het al, nu belooft ook verzekeraar ASR bepaalde klanten hulp als ze in de problemen komen door de coronacrisis.
Het bedrijf zal dan met de klant kijken naar oplossingen als het tijdelijk stopzetten van de betaling voor de hypotheek of verzekeringspremie, meldt het bedrijf. ASR is als reisverzekeraar al betrokken bij de repatriëring van Nederlanders uit het buitenland.
Eerder beloofde de banken- en verzekeringsbranche al coulance als klanten door de coronamaatregelen in de problemen komen. ABN AMRO liet ook weten coulance te betrachten richting klanten met een hypotheek. ING zegt al langer maatwerk te bieden als klanten om wat voor reden dan ook in de problemen komen.
Langer thuiswerken
ASR maakte verder bekend het thuiswerken in principe te verlengen tot 1 juni. Als de overheid eerder bepaalt dat de maatregelen kunnen worden opgeheven en de verzekeraar dat zelf ook verantwoord vindt, gaan de kantoren mogelijk sneller weer open.
Het bedrijf biedt werknemers verder de mogelijkheid om een paar uur per dag vrij te nemen om te zorgen voor bijvoorbeeld kinderen of om even te relaxen. Die uren hoeven niet gecompenseerd te worden. Op die manier hoopt de verzekeraar dat werknemers het thuiswerken langer kunnen volhouden.
