Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, rolt vandaag in alle landen waar het actief is een nieuwe zakelijke dienst uit. De baas kan daarmee jouw bestellingen betalen.
Volgens Takeaway is de nieuwe dienst, Takeaway Pay genaamd, een uitkomst voor bedrijven die willen besparen op dure kantinekosten. Daarnaast is het een manier om meer bestellingen te genereren en meer omzet te draaien.
Budget per medewerker
Bedrijven die zich aanmelden kunnen per team of per individuele medewerker een budget toewijzen. Daaraan kan de werkgever ook nog specifieke beperkingen stellen: zo kan er bijvoorbeeld bepaald worden dat er alleen op bepaalde dagen of in bepaalde tijdslots kan worden besteld.
De stap van Takeaway hing al even in de lucht, nadat het bedrijf vorig jaar het Israëlische 10bis kocht. 10bis is in Israël een grote speler in bezorgen voor bedrijven en ten tijde van de overname liet Takeaway al weten de technologie van 10bis ook uit te willen rollen naar de andere landen waar het bedrijf actief is.
Meer bestellingen
De potentiële voordelen voor de maaltijdbezorger zijn duidelijk. Volgens Takeaway bestelt de gemiddelde actieve gebruiker door de bank genomen twaalf keer per jaar eten. Gebruikers van 10bis bestellen gemiddeld 85 keer per jaar eten.
Takeaway verwacht dan ook dat het aantal bestellingen flink zal toenemen door het aanbieden van de zakelijke dienst.