Bedrijven

Gedupeerde klanten failliet Koopjedeal.nl krijgen compensatie

26 juli 2019 14:58 Aangepast: 26 juli 2019 15:55
Nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl en Dekbed-discounter-ceo Niels Verwij. Beeld © Dekbed-Discounter.nl

Klanten van Koopjedeal.nl die net voor het faillissement iets besteld en betaald hadden, maar nooit hun spullen geleverd kregen, krijgen compensatie. Het bedrijf is inmiddels doorgestart onder een nieuwe eigenaar, die de klanten tegemoetkomt.

Vorige week werd Koopjedeal overgenomen door online beddengoedverkoper Dekbed-discounter.nl. De nieuwe eigenaar, Niels Verwij, liet toen al weten dat hij gedupeerde klanten wilde compenseren.

Vergoeding in spaarpunten

"We wilden dit zo goed mogelijk oplossen en het is heel fijn dat we nu klanten tegemoet kunnen komen, zodat zij niet de boot in gaan", aldus Verwij.

Naar eigen zeggen wordt er voor 1,1 miljoen euro compensatie aan getroffen klanten geboden, maar dat krijgen de klanten van Koopjedeal.nl niet gestort op hun rekening. Ze krijgen het aankoopbedrag terug in spaarpunten. Die punten kunnen vervolgens weer op de website worden ingeruild voor een nieuwe aankoop.

Morgen weer online

De site van Koopjedeal.nl is vanaf morgen weer live en het concept blijft hetzelfde. Iedere dag komen er een aantal aanbiedingen online, die een dag geldig zijn of tot de voorraad op is.

Wel zegt de nieuwe eigenaar dat de kwaliteitscontrole strenger wordt en de klantenservice wordt uitgebreid naar zeven dagen per week. Ook wil Verwij een groter assortiment aanbieden.

Brand

Koopjedeal ging op 9 juli op de fles, toen een mogelijke koper zich terugtrok. De problemen voor het bedrijf begonnen na een brand in het magazijn in 2018 die voor miljoenen euro's aan schade veroorzaakte.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`