Bedrijven

Grote problemen bij Mediamarkt, klachten stromen binnen

26 juni 2019 16:31 Aangepast: 27 juni 2019 11:32

Door technische problemen in het bestel- en logistieke proces van Mediamarkt zitten veel klanten al dagen te wachten op hun bestelling. Op sociale media stromen de klachten binnen.

Waar veel televisies, scheerapparaten en koffiemachines normaliter een dag na bestelling worden bezorgd, zitten veel klanten van Mediamarkt nu al dagen te wachten op hun bestelling die al betaald is. Mediamarkt geeft toe dat er technische problemen zijn. Ook op hun site is dat inmiddels te lezen.

De klachten stromen binnen op sociale media:

Bestel- en leveringsproblemen

Wat er precies aan de hand is, wil woordvoerder Jeroen Baardemans niet zeggen. Wel vertelt hij dat er iets mis is met het bestelproces en dat er ook aan logistieke zijde problemen zijn. Zowel bij Mediamarkt als bij logistieke partners. Namen wil hij niet noemen.

"We kunnen niet aan de verwachtingen voldoen zoals onze klanten gewend zijn. Bezorgtijden die onze klanten gewend zijn, kunnen we niet waarmaken", geeft hij toe. Mediamarkt is naar eigen zeggen de achterstand wel aan het inlopen.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Zwembad of ventilator besteld? PostNL kan de drukte niet aan

Communicatie kan beter

Baardemans is het ermee eens dat er op het gebied van communicatie ook dingen misgaan. Op sociale media klagen klanten dat ze geen antwoord krijgen op vragen. Ook is de klantenservice niet of slecht bereikbaar. Op het Instagramkanaal van Mediamarkt worden reacties van klagende mensen weggehaald, zo is er te lezen. Dat ontkent Mediamarkt overigens.

"We hebben alle klanten zo optimaal mogelijk proberen te bereiken, maar zien dat het heel druk is", reageert de woordvoerder. Dat komt volgens hem door de drukte. Niet alleen staat de telefoon roodgloeiend door de storing. Ook zorgen reclamecampagnes en het warme weer dat er meer bestellingen dan normaal binnenkomen

'Geen faillissement'

"Het is een samenloop van omstandigheden, maar de klant zit helaas te lang op zijn bestelling te wachten en dat is onze zorg." Hoe lang de problemen nog aanhouden durft hij niet te zeggen. "Ik kan geen exacte tijdslijn geven, maar we zitten er bovenop", aldus Baardemans.

Op vragen of Mediamarkt tegen een faillissement aanhikt, zoals sommige klagers zich afvragen, is hij stellig: "We zijn zeker niet failliet."

Wist je dat wij ook een app hebben?
Daarmee heb je al het nieuws binnen handbereik. Download 'm hier.

Playstore Appstore

`