Maaltijdbezorger Takeaway.com heeft in het eerste kwartaal van 2019 anderhalf keer zoveel bestellingen verwerkt als in dezelfde periode vorig jaar. Totaal bezorgde het 30,1 miljoen maaltijden, tegenover 20,6 miljoen in het eerste kwartaal van 2018.
Dat heeft het moederbedrijf van Thuisbezorgd bekendgemaakt in een update voor beleggers. Cijfers over de omzet en de winst volgen op een later moment.
Met name landen in landen waar Takeaway nog relatief klein is, zoals België, Frankrijk en Luxemburg, groeide het bedrijf met een omzetgroei van 126 procent als kool. In Duitsland en Nederland bezorgde het bedrijf respectievelijk 31 en 17 procent meer maaltijden.
Duitsland groter dan Nederland
Daarmee is de maaltijdbezorger nu groter in Duitsland dan in Nederland. Totaal bezorgde het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl 9,8 miljoen maaltijden bij onze oosterburen, tegenover 9 miljoen in het thuisland. Een jaar geleden werden in Nederland nog 100.000 maaltijden meer bezorgd.
Oprichter en bestuursvoorzitter Jitse Groen is tevreden. "Takeaway's aanhoudende groei komt op een belangrijk moment voor ons bedrijf."

Overname Delivery Hero
Hij doelt daarmee op de recent overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero, die het op 1 april afrondde. Het bedrijf betaalde een bedrag van 930 miljoen euro voor de deal. De overname betreft maaltijdbestelsites Lieferheld en Pizza.de en maaltijdbezorgdienst Foodora.
Om meer eenheid te krijgen tussen de verschillende merken worden deze allemaal overgezet naar het Takeaway-platform. Zo werd Pizza.de twee dagen geleden gemigreerd. De andere twee merken zullen snel volgen, aldus Groen. "We kijken uit naar een soepele integratie."