Economie

Minister Hoekstra over BelastingTelefoon: het moet snel beter

27 maart 2018 16:18 Aangepast: 27 maart 2018 17:19
(Archieffoto) Beeld © ANP

Minister Wopke Hoekstra van Financiën wil dat de BelastingTelefoon snel een 'voldoende' scoort. "Het moet beter en zal eind van dit jaar beter gaan."

Dat zei hij in zijn wekelijkste gesprek met RTL Z. De BelastingTelefoon, de hulplijn voor belastingproblemen, krijgt ook dit jaar weer een onvoldoende van de Consumentenbond. Voor de zesde keer kwam de bond tot de conclusie dat de hulp voor belastingbetalers ondermaats is.

Volgens Hoekstra krijgt de Belastingdienst elk jaar twaalf miljoen tot dertien miljoen telefoontjes. "De meerderheid wordt accuraat beantwoord, maar een te groot deel van de vragen wordt onvoldoende beantwoord." 

Zie ook: Consumentenbond: BelastingTelefoon nog steeds ondermaats

Vorig jaar beloofde toenmalig staatssecretaris Eric Wiebes nog verbetering, nadat het onderzoek van de Consumentenbond aantoonde dat het fouten regende bij de beantwoording van fiscale vragen. Blijkbaar lukte het Wiebes niet om dat voor elkaar te krijgen. 

Hoekstra belooft dus beterschap voor het eind van het jaar. "Het moet een voldoende worden."

Kijk hier het hele gesprek tussen minister Hoekstra en politiek verslaggever Frits Wester terug:

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van