We zien dat je waarschijnlijk onze advertenties blokkeert. RTLNieuws.nl heeft de inkomsten uit advertenties nodig om goede, onafhankelijke verhalen te blijven maken. Ook kan het zijn dat door het gebruik van een adblocker bepaalde functies op de website niet goed werken. Maak je een uitzondering voor onze pagina's? Voor meer informatie, klik hier.
Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

RTL | Volg het nieuws terwijl het gebeurt

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer zat acht maanden vast in een Antwerpse cel. Onze zuiderburen verdenken de 54-jarige oud-showmaster van de NCRV van grootschalige drugshandel. Inmiddels is hij weer op vrije voeten, in afwachting van zijn proces.

Frank Masmeijer zat acht maanden vast in een Antwerpse cel. Onze zuiderburen verdenken de 54-jarige oud-showmaster van de NCRV van grootschalige drugshandel. Inmiddels is hij weer op vrije voeten, in afwachting van zijn proces.

11 oktober 2017 08:03, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra Masmeijer gelooft in onschuld Frank

Sandra Masmeijer is doodzenuwachtig voor de uitspraak van de Belgische rechtbank in de zaak tegen haar man Frank. De voormalig televisiepresentator hoort vrijdag of hij voor drugshandel de cel in moet.

"Wat er de laatste jaren ook allemaal is gebeurd, ik heb nog steeds warme gevoelens voor Frank, die het nu ongekend zwaar heeft", zegt Sandra Masmeijer in De Telegraaf. De 53-jarige Sandra blijft geloven dat haar man, van wie ze al een tijd gescheiden leeft, onschuldig is.

Alles kwijtgeraakt

"Ik blijf van mening dat Frank geen crimineel is. We zijn formeel van tafel en bed gescheiden. Maar dat houdt niet in dat ik Frank nooit meer wil zien. Ik heb nog steeds diep respect voor de vader van mijn dochters. De laatste tijd hebben we zelfs intensief contact, ook nu we niet meer samen zijn. Ik spreek ook zijn moeder regelmatig om haar te steunen. Ik zeg nooit nooit of het op den duur weer goed gaat komen tussen ons. We zijn alles kwijtgeraakt en ik woon nu in een klein appartement, terwijl we het natuurlijk vroeger heel goed hadden. Ik probeer het hoofd boven water te houden en werk nog steeds in een kledingboetiek", aldus de moeder van twee dochters.

Meer op rtlboulevard.nl: Frank Masmeijer tegen Humberto Tan: Ik ben heel dom geweest

Cocaïnesmokkel

Frank Masmeijer wordt verdacht van grootschalige cocaïnesmokkel via de haven van Antwerpen. Er is zeven jaar cel tegen hem geëist. Frank was in de jaren 80 en begin jaren 90 een gevierd showhost bij de NCRV. Hij presenteerde shows als de Holidayshow en Dinges. Toen hij van de buis was verdwenen, ging hij in België de horeca in.

Meer op rtlboulevard.nl: Frank Masmeijer geen trek in confrontatie met Peter R. bij RTL Boulevard

11 september 2017 07:13, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer: Geen reëel beeld van mij

Frank Masmeijer hoopt dat zijn biografie Frank en Vrij zijn imago oppoetst. ''Er is geen reëel beeld van mij'', zegt Frank in het boek dat deze week verschijnt en waar het AD uit citeert.

''Ik word neergezet als een maffiabaas, een gebruiker en weet ik niet allemaal, maar ik heb alleen maar mensen bij elkaar gebracht'', zegt Frank, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de invoer van 467 kilo cocaïne via de haven in Antwerpen. ''Ik ben heel naïef geweest. En als ik dan in RTL Boulevard of Shownieuws kom, pakken ze eerst de schaar om er een en ander uit te knippen."

'Interesse in foute figuren'

De showmaster vertelt over zijn interesse in de onderwereld. ''Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in foute figuren. Ik denk dat mijn bovengemiddelde interesse in dat soort mensen er ook voor heeft gezorgd dat ik bij heel het drugsproject betrokken ben geraakt.''

De biografie Frank en Vrij ligt donderdag 14 september in de winkel. SBS6 zendt 's avonds een documentaire uit over de voormalig quizmaster.

Meer op rtlboulevard:

08 september 2017 15:42, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer baalt van uitstel uitspraak

De uitspraak in de zaak Frank Masmeijer woensdag 13 september is uitgesteld en daar baalt Frank Masmeijer flink van. "Ik had graag gehad dat het uitgesproken werd, dan kun je verder", aldus de voormalige showmaster tegen RTL Boulevard.

België verdenkt de voormalige showmaster van cocaïnesmokkel. Het Openbaar Ministerie eist zeven jaar cel en 24.000 euro boete tegen hem. Wanneer de uitspraak dan wel is weet hij niet. "Mijn advocaat denkt zelf dat het twee à vier weken wordt uitgesteld.” 

De advocaten van Frank Masmeijer waren nog niet op de hoogte toen het nieuws al in de media kwam. Inmiddels zijn alle partijen op de hoogte van het uitstel. “De griffier zou mijn advocaat zelf verkeerd geïnformeerd hebben. De voorzitter van de rechtbank heeft mijn advocaat gebeld om excuses aan te bieden en het nieuws persoonlijk door te geven", aldus Frank.

 

08 september 2017 11:15, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Uitspraak zaak Frank Masmeijer uitgesteld

Frank Masmeijer zou woensdag 13 september de uitspraak te horen krijgen in zijn zaak, maar dit is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Dat laat de Belgische rechtbank weten aan RTL Boulevard. België verdenkt de voormalige showmaster van cocaïnesmokkel. Het Openbaar Ministerie eist zeven jaar cel en 24.000 euro boete tegen hem.

Frank Masmeijer heeft altijd ontkend iets met de smokkel te maken te hebben. “Overal lees je dat ik zou hebben bekend. Niet waar!”, zei hij daar eerder over. “Ik ken een aantal mensen in dit dossier. Het enige is dat ik een paar mensen in mijn zaak bij elkaar heb gebracht.”

Tweeluik

Misdaadjournalist Thijs Zeeman maakte voor SBS een tweeluik over de presentator, maandag en dinsdag te zien op die zender. Frank liet vanmorgen op Radio 10 weten niet erg tevreden te zijn met het resultaat. De journalist was volgens de voormalige NCRV-coryfee "vooral op zoek naar sensatie".

08 september 2017 09:04, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer over docu: SBS vooral op zoek naar sensatie

Frank Masmeijer over docu: SBS vooral op zoek naar sensatie

Frank Masmeijer is niet te spreken over de tweedelige documentaire die misdaadjournalist Thijs Zeeman over hem maakte voor SBS6. Volgens de van cocaïnesmokkel verdachte oud-presentator was Thijs “vooral op zoek naar sensatie”.

“Hij heeft het allemaal enorm opgeklopt”, aldus Frank Masmeijer in de ochtendshow van Lex Gaarthuis op Radio 10. “We zijn een aantal keren bij elkaar geweest en hebben een paar locaties bezocht. En Thijs probeert op zijn manier een zo sensationeel mogelijk programma te maken.”

Uitspraak

Thijs Zeeman liet in verschillende interviews weten dat zijn documentaire, die maandag en dinsdag wordt uitgezonden, niet gunstig is voor de voormalige. Volgens de misdaadjournalist geeft de voormalige showmaster geen duidelijk antwoord op zijn vragen en is de kans groot dat Frank Masmeijer woensdag veroordeeld wordt. Dan hoort hij de uitspraak, het Openbaar Ministerie eiste zeven jaar cel tegen de oud-presentator.

Politiedossier

“Ik heb ook een beetje het idee dat hij hoopt dat dit zijn televisiedoorbraak wordt of zo”, zei Frank ook over Thijs Zeeman. “Maar daar heb ik ook op kunnen pareren. Hij heeft het politiedossier voor een gedeelte ingezien, daar staan allerlei onduidelijkheden in en hij maakt daar dan zijn verhaal van. Vooral op zoek naar sensatie dus.”

Publieke opinie

Frank Masmeijer vreest niet dat de SBS-documentaire zijn zaak schaadt. “De rechtbank heeft de feiten en richt zich daar op. Het is niet zo dat als Thijs dingen probeert te vinden dat de rechter zich daar op baseert. Wel blijft dit hangen in de publieke opinie. En dat is altijd heel vervelend natuurlijk.”

Onschuldig

Zorgen over de uitspraak lijkt Frank zich ook niet te maken. Volgens hem “valt er niets te bekennen” in de zaak. De oud-NCRV-coryfee zegt nog altijd onschuldig te zijn. Dat hij in een interview bekend zou hebben, is volgens Masmeijer niet waar. “Dat is een misverstand.”

Meer op rtlboulevard.nl:

Frank Masmeijer: Ik heb niet bekend

Frank Masmeijer ontkent dat hij heeft bekend betrokken te zijn geweest bij grootschalige cocaïnesmokkel via de haven van Antwerpen. “Dat ik heb bekend is fake news”, stelt de oud-presentator in een interview met het AD.

De advocaat van de voormalig quizmaster zei eerder deze maand in de rechtbank dat Masmeijer zijn betrokkenheid bij de smokkel van 467 kilo cocaïne niet langer betwist. “Overal lees je dat ik zou hebben bekend. Niet waar!”, zegt Masmeijer daarover in het AD. “Media hebben dat klakkeloos overgenomen. Ik ken een aantal mensen in dit dossier. Het enige is dat ik een paar mensen in mijn zaak bij elkaar heb gebracht.”

Kennissen

Volgens de 55-jarige oud-presentator gaat het om “kennissen die in mijn zaak kwamen. Tot een neef van mijn vrouw aan toe”. Zij zijn volgens Masmeijer “op een bepaald moment heel raar gaan doen”. “Uit angst zijn ze gaan wijzen. Zo is men bij mij gekomen.”

Volgens Masmeijer “denkt heel Nederland nu dat ik een drugsbaron ben”. Hij hoopt dat dat geen belemmering is voor een tv-comeback. “Ik denk niet dat mijn televisiecarrière nu voorbij is.” Volgens Masmeijer zijn er plannen voor een film of documentaire over zijn leven en “is er gesproken over diverse tv-formats”. “Maar dit kan allemaal pas concreet worden als de rechter uitspraak heeft gedaan en ik dit kan afsluiten.”

'Niet onschuldig'

Die uitspraak wordt over een paar weken verwacht. Tegen Masmeijer is zeven jaar cel en een boete van 24.000 euro geëist. “Ik zal niet onschuldig bevonden worden hoor. Dat gaat echt niet gebeuren. Er is zeven jaar geëist, dan gaat een rechter echt niet zeggen: gaat u maar.”

Hoewel hij ontkent te hebben bekend, durft Masmeijer niet te zeggen dat hij 100 procent onschuldig is. “Ik denk, ik ben… Laat ik het zo zeggen: waar ik voor verdacht ben, daar ben ik onschuldig voor ja. Dat denk ik niet, dat is gewoon zo.”

Meer op rtlboulevard.nl:

 

 

Sandra Masmeijer reageert op scheiding

Sandra Masmeijer reageert op scheiding

Frank en Sandra Masmeijer hebben de scheidingspapieren getekend. Sandra heeft tot het laatst toe gedacht dat ze een scheiding kon afwenden, vertelt ze aan Privé.

''Na 33 jaar man en vrouw te zijn geweest zaten we als vreemden tegenover elkaar. Lang heb ik nog gedacht dat het tussen ons allemaal nog wel een keer goed zou kunnen komen, maar dat gevoel is nu helemaal verdwenen'', zegt Sandra.

Realiteit

Het huwelijk belandde in zwaar weer sinds de voormalig showmaster verdachte is in een grote Belgische drugszaak. Sandra: ''Ik heb lang volgehouden dat we nog steeds samen waren, maar dat hij een deel van de tijd bij zijn moeder woonde omdat hij niet meer in België wilde zijn. De realiteit was anders. Hij was hier nog wel eens, maar ik voelde op die momenten dat hij hier niet echt wilde zijn. En waarom? Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen antwoord op."

Masmeijer werd in 2014 opgepakt en zat acht maanden in voorarrest. Sandra vertelt over de ochtend dat Frank van zijn bed werd gelicht door de politie. ''Frank werd op een stoel in de kamer neergezet. Ik moest met onze dochters op de bank aan de andere kant gaan zitten, terwijl die agenten ons hele huis doorzochten. Ze waren wel met z'n tienen, vijftienen. Voor de kinderen was het helemaal een traumatische ervaring."

Meer op rtlboulevard.nl

Frank Masmeijer erkent rol bij cokesmokkel

Frank Masmeijer erkent rol bij cokesmokkel

De voormalige televisiepresentator Frank Masmeijer heeft voor het eerst bekend dat hij betrokken is geweest bij de invoer van 467 kilo cocaïne. Hij deed dat woensdag voor de rechtbank in Antwerpen via zijn advocaat.

Frank Masmeijer was niet aanwezig op de zitting. "Uit schaamte", zei advocaat Kris Vincke tegen persbureau Belga. Het Openbaar Ministerie eiste eerder zeven jaar cel en 24.000 euro boete tegen de voormalige showmaster.

Meer op rtlboulevard.nl:

22 oktober 2015 14:02, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer schakelt Geert-Jan Knoops in

Frank Masmeijer schakelt Geert-Jan Knoops in

Frank Masmeijer heeft de hulp ingeroepen van topadvocaat Geert-Jan Knoops. Die gaat helpen met de verdediging van de voormalige showmaster die wordt verdacht van betrokkenheid bij een grote drugssmokkel in België.

''We zullen inderdaad naast mr. Carl Slabbaert uit Antwerpen, zijn Belgische advocaat, juridische bijstand gaan geven aan de heer Masmeijer in diens strafzaak in Antwerpen'', laat Knoops weten. De bekende raadsman werkt daarbij samen met zijn echtgenote Carry Knoops-Hamburger.

De Telegraaf publiceerde donderdag een foto waarop te zien is dat Masmeijer aanbelt bij het gerenommeerde advocatenkantoor in Amsterdam.

Frank Masmeijer is in afwachting van de rechtszaak waar een maandenlang verblijf in de gevangenis aan vooraf ging. Masmeijer zei eerder dat er geen bewijs is voor zijn betrokkenheid bij de drugssmokkel.

29 september 2015 12:16, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer: NCRV liet mij vallen

Frank Masmeijer is bezig aan een mediaoffensief. De gevallen quizmaster hoopt na twintig jaar zijn carrière nieuw leven in te kunnen blazen. Maar eerst moet Frank wat oud zeer van het hart.

Frank Masmeijer geldt nog altijd als verdachte in een omvangrijke drugssmokkelzaak in België. Na acht maanden voorarrest kwam hij afgelopen zomer op vrije voeten, eerst nog met een enkelband, in afwachting van het proces.

"Het gaat er niet om of ik denk dat ik onschuldig ben, het gaat erom dat de réchter dat straks denkt"

Over schuld of onschuld wil hij het niet hebben, zo blijkt uit een interview dat de 54-jarige showmaster had met Evert Santegoeds. "Het gaat er niet om of ik denk dat ik onschuldig ben, het gaat erom dat de réchter dat straks denkt.”

Holidayshow
Wel wil hij een aantal dingen rechtzetten. Met name het verhaal dat hij als presentator van de Holidayshow van de NCRV begin jaren 90 vrienden heeft laten winnen. Volgens hem wist de omroep daarvan. “Sterker nog, zij hebben me zelf gevraagd of ik in mijn vriendenkring geen leuk stelletje wist. 'Heb je geen leuke Belgische kandidaten, want we willen een soort België-Nederland'. Toen dat uitkwam hebben ze het niet voor me opgenomen, ze zijn lekker achterover blijven zitten, en nu blijft het aan mij kleven”, aldus Frank. Het betekende voor hem destijds een enkele reis richting uitgang.

Zijn gezin is het altijd blijven steunen, maar de spanning is inmiddels wel opgelopen. Zijn relatie met vrouw Sandra verloopt niet al te soepeltjes. “Het is natuurlijk niet makkelijk”, aldus Frank Masmeijer.

Rechtszaak
De druk is voorlopig nog niet van de ketel. Zo is het nog steeds niet duidelijk wanneer Frank in het beklaagdenbankje moet verschijnen. Hij hoopt zelf volgend voorjaar, maar de voorbereiding van de zaak neemt veel tijd in beslag. Frank hoopt dat dit in zijn voordeel werkt.

Hij vertelde eerder al dat de Antwerpse politie iedereen heeft aangehouden van wie ze vinden dat die iets met grootschalige drugssmokkel te maken heeft. "Mijn advocaten hebben er zo veel tegen ingebracht dat we hopen dat de rechter daar volgend jaar tijdens de behandeling van de zaak in meegaat. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik terug moet de gevangenis in. Daar moet ik niet aan denken."

Meer op rtlboulevard.nl:

28 september 2015 08:09, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer ontkent cokegebruik

Frank Masmeijer ontkent ooit zelf coke te hebben gebruikt. "Nou, vraag mijn omgeving...nóóit", zegt de in opspraak geraakte oud-presentator in een interview met Evert Santegoeds.

Eind 2014 werd de voormalige showmaster en horecaondernemer door de Belgische politie van zijn bed gelicht op verdenking van grootschalige drugshandel. Na acht maanden voorarrest kwam hij afgelopen zomer op vrije voeten, eerst nog met een enkelband, in afwachting van het proces.

Niet eerder gaf hij een interview over zijn detentie, maar nu vertelt hij alles aan De Telegraaf. Frank wijst met een beschuldigende vinger naar Yoshi, de neef van zijn vrouw Sandra, die volgens Frank in het drugsmilieu verkeerde. ''Hij is de junk in de familie, die zijn moeder het ziekenhuis in geslagen heeft. Ten einde raad vroegen zijn ouders mij, vanuit dat ziekenhuis of ik niet eens met hem wilde praten terwijl hij al behoorlijk in dat milieu vertoefde. Ik maakte hem het leven moeilijk, en toen zijn er allerlei dingen gebeurd en ben ik ergens in verzeild geraakt. Dat is wat er speelt, dat is wat er is gebeurd.”

Angst
Een paar dagen voor zijn arrestatie werd Frank door vijf mannen in elkaar geslagen. Hij vertelt dat de Antwerpse politie iedereen heeft aangehouden van wie ze vinden dat die iets met grootschalige drugssmokkel te maken heeft. "Mijn advocaten hebben er zo veel tegen ingebracht dat we hopen dat de rechter daar volgend jaar tijdens de behandeling van de zaak, in meegaat. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik terug moet de gevangenis in. Daar moet ik niet aan denken."

Lees meer op rtlboulevard.nl:

26 augustus 2015 07:30, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Gezin Frank Masmeijer hechter door tijd in cel

Gezin Frank Masmeijer hechter door tijd in cel

Het gezin van Frank Masmeijer is hechter geworden in de tien maanden die de oud-presentator in voorarrest zat. "Onze gezinsband is nog sterker geworden", vertelt de voormalige quizmaster, die onlangs van een rechter meer vrijheid kreeg.

"Ik heb een ontzettend sterke vrouw waar ik heel veel respect voor heb", zegt Frank Masmeijer in De Telegraaf. "Hoe Sandra zich tegen alles heeft geweerd in die hele periode is ongekend. Ik ben trots op haar, net als op mijn twee fantastische dochters", zegt Masmeijer, die maandenlang in voorarrest zat op verdenking van betrokkenheid bij de invoer van cocaïne via de Antwerpse haven. "Ik heb aan den lijve ondervonden hoe hard de wereld is en dat er maar heel weinig echte vrienden zijn."

Een van de vrienden die Frank verloor is Patty Brard. "Jaren geleden, toen ik haar ontmoette op Curaçao, had ze geen cent te makken. Ik heb haar iedere avond uitgenodigd en dan roept ze ineens allemaal slechte dingen over mijn familie. Dat doet veel zeer."

Frank stelt dat er 'een nieuwe tijd aanbreekt' voor hem en zijn gezin. Volgens de krant werkt Masmeijer aan een comeback op televisie en is hij benaderd door een grote uitgeverij om zijn levensverhaal op papier te zetten. "Iedereen zal snel van me horen. Ik heb er ongelofelijk veel zin in!"

Meer op rtlboulevard.nl:
Neef Frank Masmeijer doet boekje open
Frank Masmeijer: Het gaat prima met me

21 augustus 2015 17:07, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Meer vrijheid voor Frank Masmeijer

Meer vrijheid voor Frank Masmeijer

Frank Masmeijer krijgt meer vrijheid van de rechter in België. Dat bevestigt zijn advocatenkantoor aan RTL Boulevard.

Frank Masmeijer werd begin juli na negen maanden vrijgelaten uit zijn Belgische cel. De voormalige quizmaster van de NCRV is nog steeds in afwachting van zijn proces en mag die tijd thuis uitzitten, met een enkelband. Maar die enkelband mag nu af, bevestigt zijn advocaat.

Dat houdt niet in dat Frank nu kan gaan en staan waar en wanneer hij wil. Aan de verwijdering van de enkelband zijn stikte voorwaarden verbonden. Wat die voorwaarden precies inhouden kon de woordvoerder niet zeggen.

De oud-presentator werd vorig jaar gearresteerd door de Belgische politie omdat hij (mede-) verantwoordelijk zou zijn voor een poging om meer dan 400 kilo cocaïne in te voeren via de haven van Antwerpen.

Meer op rtlboulevard.nl: 'Ik móést hem wel helpen'

Frank Masmeijer uit de gevangenis

Frank Masmeijer uit de gevangenis

Frank Masmeijer zit niet langer in zijn cel in de Antwerpse gevangenis. Dat bevestigt zijn vrouw Sandra aan RTL Boulevard. De voormalig quizmaster heeft op 30 juni de bajes verlaten en zit nu onder elektronisch toezicht thuis.

Frank is dus niet vrijgelaten, benadrukt een woordvoerder van de Belgische justitie. Waarom hij de gevangenis mocht verlaten, wilde de woordvoerder niet zeggen. 

De voormalige showmaster zat sinds oktober vorig jaar achter de tralies. Justitie verdenkt hem van betrokkenheid bij de invoer van cocaïne via de Antwerpse haven. Met de opbrengst van de drugs, die waren verstopt in een lading bananen, zou Frank forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging in 2013 failliet.

 

Voorarrest Frank Masmeijer weer verlengd

Voorarrest Frank Masmeijer weer verlengd

De raadkamer in Antwerpen heeft het voorarrest van de oud-tv-presentator Frank Masmeijer opnieuw met een maand verlengd. Dat laten de Belgische autoriteiten weten.

Frank zit sinds oktober 2014 vast op verdenking van smokkel van een partij cocaïne via de haven van Antwerpen. De 476 kilo drugs zaten verstopt tussen een partij bananen uit Zuid-Amerika.

De Nederlander presenteerde in de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw verschillende tv-programma's. Daarna baatte hij verschillende horecazaken uit maar die gingen failliet of werden verkocht. Begin oktober werd hij aangehouden voor betrokkenheid bij de drugsimport.

Voorarrest Frank Masmeijer weer maand verlengd

Voorarrest Frank Masmeijer weer maand verlengd

De raadkamer in Antwerpen heeft het voorarrest van de oud-tv-presentator Frank Masmeijer opnieuw met een maand verlengd.

Dat meldt Belga.

Frank zit al vijf maanden vast op verdenking van smokkel van een partij cocaïne via de haven van Antwerpen. De 476 kilo drugs zaten verstopt tussen een partij bananen uit Zuid-Amerika.

De Nederlander presenteerde in de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw allerlei tv-programma's. Daarna baatte hij verschillende horecazaken uit maar die gingen failliet of werden verkocht. Begin oktober werd hij aangehouden voor betrokkenheid bij de drugsimport.

16 februari 2015 17:57, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer maand langer in voorarrest

Frank Masmeijer maand langer in voorarrest

Oud-presentator Frank Masmeijer zit nog een maand langer in voorarrest in België.

Het openbaar ministerie heeft de verlening aangevraagd en een onafhankelijke rechter heeft dat verzoek maandag gehonoreerd.
Dat bevestigt een woordvoerder van het Belgische Openbaar Ministerie aan BuzzE.

In België kan het voorarrest telkens met een maand worden verlengd en moet het daarna opnieuw worden aangevraagd. De woordvoerder vertelt dat het hem 'gezien de ernst van de feiten' niet zou verbazen dat het nog even kan duren voor Frank Masmeijer vrijkomt.

ZIE OOK: 'Het gaat prima met me'

De Belgische justitie verdenkt de Nederlandse ex-presentator van de NCRV van smokkel van 400 kilo cocaïne. Met de opbrengst van de drugs zou Frank, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging in 2013 failliet.

02 februari 2015 16:15, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer trekt hoger beroep in

Frank Masmeijer had beroep aangetekend tegen zijn voorarrest, dat onlangs opnieuw werd verlengd. Maar daar ziet de voormalige quizmaster nu vanaf.

Twee weken geleden besloot de rechter dat Frank Masmeijer nog een poosje moet door moet brommen in zijn Belgische cel. Het beroep dat de oud-NCRV-corryfee hiertegen had aangetekend zou vandaag dienen, maar dat gaat dus niet door, zo meldt de Telegraaf. De reden is onbekend.

Frank zit sinds begin oktober vorig jaar vast. De Belgische justitie verdenkt hem ervan maar liefst 400 kilo cocaïne te hebben gesmokkeld.

ZIE OOK: 'Het gaat prima met me'

29 januari 2015 11:37, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Luxe penthouse Frank Masmeijer te huur

Luxe penthouse Frank Masmeijer te huur

Het luxe penthouse van Frank Masmeijer in Antwerpen staat te huur. Omdat de oud-presentator al ruim drie maanden in voorarrest in een Belgische cel zit omdat hij drugs zou hebben gesmokkeld, kan zijn vrouw Sandra zich de huur van 3000 euro per maand niet meer veroorloven.

Volgens het blad Weekend heeft het penthouse een woonoppervlakte van ruim 300 vierkante meter. Er zijn drie slaapkamers, drie badkamers en in de kelder twee parkeerplaatsen. Een opmerkelijk detail: de woning heeft een gepantserde voordeur. De nieuwe huurder kan rekenen op een dakterras en een enorme bibliotheekkast die de Masmeiers achterlaten. De servicekosten bedragen 350 euro per maand.

De Nederlandse ex-presentator van de NCRV wordt verdacht van de smokkel van 400 kilo cocaïne. Met de opbrengst van de drugs zou Frank, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging in 2013 failliet.

ZIE OOK: Frank Masmeijer: Het gaat prima met me

28 januari 2015 15:01, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer: Het gaat prima met me

Voormalig showmaster Frank Masmeijer zit voorlopig nog achter slot en grendel, maar vanuit de Antwerpse gevangenis laat hij weten dat het 'prima' met hem gaat.

In een interview met weekblad Weekend verbreekt Frank zijn stilzwijgen. "Het gaat prima met me", aldus Frank.

Het voormalig gezicht van de NCRV wordt verdacht van de smokkel van ruim 400 kilo cocaïne. Hij zit nu al drie maanden vast in de Antwerpse gevangenis. "Ik was hier natuurlijk liever niet geweest, maar naar omstandigheden gaat het goed. Ik heb een fantastische vrouw en dochters. Zij laten mij niet in de steek. Met elk bezoek van hen ben ik ontzettend blij. Ik besef dat het ook voor hen een moeilijke tijd is."

ZIE OOK: Sandra Masmeijer hekelt speculaties

Erg eenzaam voelt de voormalig presentator zich dan ook niet. "Ik kan hier NPO1, 2 en 3 ontvangen. Op die manier kan ik de actualiteiten in Nederland blijven volgen en ik heb niet het gevoel dat ik totaal afgesloten zit van de buitenwereld."

Boze tongen beweerden eerder dat Frank gevaar zou lopen binnen de gevangenismuren, maar dat ontkent hij. "Daar is niets van waar. Ik word helemaal niet bedreigd of wat dan ook."

ZIE OOK: 'Vrijlating in zaak Frank Masmeijer'

28 januari 2015 06:56, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

'Vrijlating in zaak Frank Masmeijer'

'Vrijlating in zaak Frank Masmeijer'

Een vermeende 'handlanger' van oud-presentator Frank Masmeijer zou op vrije voeten zijn. Het zou gaan om de 52-jarige Marc W. die in de Belgische drugssmokkelzaak volgens justitie een bestelbusje zou hebben geleverd waarin cocaïne werd vervoerd.

Dat meldt De Telegraaf. De nu vrijgelaten Marc W. beweert volgens de krant niets te maken te hebben met de hele zaak en pas op het allerlaatste moment door te hebben gekregen waar zijn busje voor werd gebruikt.

Het voorarrest van Masmeijer werd onlangs nog verlengd. De Belgische justitie verdenkt de Nederlander ervan betrokken te zijn bij een drugsnetwerk dat probeerde drugs België in te smokkelen.

 

19 januari 2015 13:34, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer in beroep tegen langer voorarrest

Frank Masmeijer moet van de rechter in Antwerpen nog even doorbrommen in zijn Belgische cel. De oud-showmaster van de NCRV gaat in hoger beroep. De uitspraak is over twee weken.

Frank Masmeijer zit al sinds vorige jaar oktober vast. De Belgische justitie verdenkt hem van het smokkelen van 400 kilo cocaïne.

De raadkamer buigt zich maandelijks over het voorarrest.

ZIE OOK:
'Frank Masmeijer mishandeld bij mislukte drugssmokkel'
Sandra Masmeijer: Iedereen zegt maar wat

19 januari 2015 05:59, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer weer voor rechter

Belgische rechters besluiten vandaag of de voormalige tv-showmaster Frank Masmeijer al dan niet vrijkomt.

Een rechtbank in Antwerpen wilde vorige week al de knoop doorhakken over eventuele verlenging van het voorarrest. Maar op verzoek van Frank zelf is de zitting van de raadkamer een week uitgesteld.

De Nederlandse ex-presentator van de NCRV zit inmiddels drie maanden in voorlopige hechtenis. Hij wordt verdacht van de smokkel van 400 kilo cocaïne. Met de opbrengst van de drugs zou Frank, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging in 2013 failliet.

De raadkamer moet zich maandelijks over het voorarrest buigen. Begin oktober werd hij aangehouden. Eerder verscheen de voormalig showmaster voor de raadkamer op vrijdag 14 november en vrijdag 12 december.

12 januari 2015 13:30, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Zitting Frank Masmeijer week uitgesteld

Belgische rechters besluiten over een week of de voormalige tv-showmaster Frank Masmeijer al dan niet vrijkomt. Een rechtbank in Antwerpen wilde vandaag al de knoop doorhakken over eventuele verlenging van het voorarrest.

Maar op verzoek van Frank zelf is de zitting van de raadkamer een week uitgesteld. Dat maakte het parket in Antwerpen bekend. Volgens de Belgische justitie heeft de verdediging van Frank dit aangevraagd om het dossier nog verder te bestuderen, dat laat een woordvoerder weten aan RTL Boulevard.

De ex-presentator van de NCRV zit inmiddels drie maanden in voorlopige hechtenis. De Belgische justitie verdenkt hem ervan verdacht 400 kilo cocaïne te hebben gesmokkeld. Met de opbrengst van de drugs zou Frank, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging in 2013 failliet.

De raadkamer moet zich maandelijks over het voorarrest buigen.

ZIE OOK: 'Frank Masmeijer in cel om drugshandel'

19 december 2014 13:50, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer ook met Kerst vast

Frank Masmeijer ook met Kerst vast

De voormalige showmaster Frank Masmeijer zit ook tijdens de kerstdagen achter slot en grendel. De rechtkamer van de rechtbank in Antwerpen besloot zijn voorlopige hechtenis met een maand te verlengen.

Frank zit al ruim twee maanden in voorarrest, omdat hij wordt verdacht van drugssmokkel.

Eigenlijk had de raadkamer vorige week vrijdag de knoop moeten doorhakken. Maar op verzoek van de advocaat van Frank de voormalige showmaster is het besluit een week uitgesteld.

Met de opbrengst van de drugs zou de ex-ster van de NCRV, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging vorig jaar failliet.

Volgens de Belgische wet beslist de raadkamer maandelijks of een verdachte in voorlopige hechtenis moet blijven of kan worden vrijgelaten, eventueel onder voorwaarden.

ZIE OOK:
'Frank Masmeijer mishandeld bij mislukte drugsdeal
'
'Frank Masmeijer smokkelde 450 kilo cocaïne'

13 december 2014 10:46, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

'Frank Masmeijer mishandeld bij mislukte drugssmokkel'

Frank Masmeijer is in elkaar geslagen toen een drugssmokkel in de Antwerpse haven mislukte. Dat schrijft het AD.

Frank Masmeijer werd in oktober gearresteerd toen hij de drugs wilde smokkelen. De oud-quizmaster lijkt een grote rol te hebben gespeeld in de drugssmokkel van ruim 400 kilo. Hij leek de uitgewezen persoon om de drugs wel even uit de Antwerpse haven te loodsen.

Volgens het AD nam Frank hiervoor contact op met een neef, Yoshi, die in de Antwerpse haven werkt. De oud-presentator stond na 12 jaar stilte ineens voor de deur van de neef, en wilde alle ins en outs weten van de haven. Frank dreigde dat er iets met hem en zijn vrouw zou gebeuren als hij niet wilde meewerken.

Frank zou een bende hebben ingehuurd om de drugs van de haven te laten halen, maar dat mislukte. In het bijzijn van de neef werd hij in een container in elkaar geslagen. Omdat Frank naar het ziekenhuis moest om te worden behandeld, zei hij dat een criminele bende het voorzien had op zijn auto.

De oud-quizmaster zit nog zeker tot aankomende vrijdag vast in een Belgische cel, dan wordt er gekeken of zijn voorarrest wordt verlengd.

ZIE OOK:
Frank Masmeijer nog zeker een week vast

'Miljoenenschuld voor Masmeijers'

 

12 december 2014 15:39, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer nog zeker week vast

Frank Masmeijer nog zeker week vast

De voormalige showmaster Frank Masmeijer zit nog zeker een week in een Belgische gevangenis. Een rechtbank in Antwerpen, de raadkamer, bekijkt volgende week vrijdag of de voorlopige hechtenis van de oud-NCRV'er wordt verlengd. Hij zit al twee maanden in voorarrest op verdenking van drugssmokkel.

Eigenlijk had de raadkamer deze vrijdag de knoop moeten doorhakken. Maar op verzoek van de advocaat van Frank Masmeijer is het besluit een week uitgesteld, aldus het parket vrijdagmiddag.

Met de opbrengst van de drugs zou de voormalige tv-ster, die al jaren in België woont, forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging vorig jaar failliet.

Volgens de Belgische wet beslist de raadkamer maandelijks of een verdachte in voorlopige hechtenis moet blijven of kan worden vrijgelaten, eventueel onder voorwaarden.

ZIE OOK:
'Frank Masmeijer smokkelde 450 kilo cocaïne'

Sandra Masmeijer: Iedereen zegt maar wat

14 november 2014 16:17, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer ziet af van hoger beroep

Frank Masmeijer gaat niet in hoger beroep tegen het besluit van de raadkamer in Antwerpen die het voorarrest van Masmeijer vrijdag voor de tweede maal met een maand verlengde. Zijn advocaat heeft na de zitting laten weten dat Masmeijer het verdere onderzoek van justitie afwacht.

De voormalig showmaster, die nu in België woont, wordt ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij de invoer van een partij cocaïne in de Antwerpse haven. Begin oktober werd hij aangehouden. Frank Masmeijer zou zich samen met een groentehandelaar uit Lier en een chauffeur bij een Antwerps havenbedrijf hebben aangemeld om een lading bananen uit Zuid-Amerika op te halen. De douane trof in de dozen echter ruim 400 kilo cocaïne aan.

De 53-jarige oud-presentator ontkent iedere betrokkenheid bij drugshandel. Hij verscheen vrijdag voor de tweede keer voor de raadkamer in Antwerpen. "Die heeft zijn aanhouding verlengd in het belang van het onderzoek, dat wij rustig verder zullen afwachten. Wij tekenen dan ook geen beroep aan tegen deze beslissing", zegt zijn advocaat tegen persbureau Belga. Over de inhoud van de zaak wilde hij geen commentaar geven. Frank Masmeijer heeft volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie van het parket Antwerpen 24 uur de tijd om beroep aan te tekenen.

Horecazaken
Tussen 1985 en 1994 presenteerde Frank Masmeijer verschillende programma's voor de NCRV, zoals de Frank en Vrijshow en de Holiday Show. Toen de samenwerking in 1994 beëindigd werd, trok hij naar Vlaanderen. Hij opende verschillende horecazaken zoals De Loteling in Schilde, Frajos in het Wijnegem Shopping Center en Bastille in Sint-Niklaas. De zaken gingen echter failliet of werden verkocht.

De voormalige NCRV-coryfee werd vrijdag in een geblindeerde arrestantenbus met tralies vervoerd van de gevangenis naar de rechtbank in Antwerpen. Na de zitting werd hij met andere gevangenen teruggebracht naar zijn cel.

ZIE OOK: Frank Masmeijer maand langer vast

14 november 2014 12:50, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer maand langer vast

Frank Masmeijer maand langer vast

Frank Masmeijer blijft een maand langer in voorarrest. De voormalige tv-showmaster krijgt wel de kans om hoger beroep aan te tekenen tegen de beslissing van de rechtbank in Antwerpen.

Dit meldt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie van het parket Antwerpen. De beroepsinstantie zal dan binnen veertien dagen uitspraak doen, legt de woordvoerder uit. In Nederland bestaat die mogelijkheid niet bij verlenging van voorarrest.

ZIE OOK: Sandra houdt moed erin: Frank snel vrij

De in België woonachtige Frank wordt verdacht van drugssmokkel. Het zou gaan om enkele honderden kilo's cocaïne. De ex-ster van de NCRV zou met de opbrengst forse schulden hebben willen aflossen. Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging vorig jaar failliet.

Weekend schrijft dat Frank in een geblindeerde bus met tralies werd vervoerd van de gevangenis naar de rechtbank in Antwerpen. Na de zitting werd hij met andere gevangenen teruggebracht naar de gevangenis.

12 november 2014 14:52, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Frank Masmeijer vrijdag voor rechter

Frank Masmeijer vrijdag voor rechter

De voormalige tv-showmaster Frank Masmeijer moet vrijdag voor een rechtbank in Antwerpen verschijnen na een voorarrest van een maand.

De raadkamer besluit dan of Frank langer in voorlopige hechtenis moet blijven of kan worden vrijgelaten.

Dat maakte het parket in Antwerpen woensdag bekend. Frank, die in België woont, wordt naar verluidt verdacht van drugsmokkel. Eerder meldde RTL Boulevard dat Frank 450 kilo cocaïne zou hebben gesmokkeld. De ex-ster van de NCRV zou met de opbrengst forse schulden hebben willen aflossen.

Zijn feestzaal in het Belgische Sint-Niklaas ging vorig jaar failliet.

ZIE OOK: 'Frank Masmeijer smokkelde 450 kilo cocaïne'

10 november 2014 10:02, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

‘Miljoenenschuld voor Masmeijers’

Frank Masmeijer zit in België vast op verdenking van drugssmokkel. Het zou gaan om ruim 400 kilo cocaïne. De gevallen showmaster zou hiermee een schuld van enkele tonnen hebben willen inlossen. Maar het lijkt om iets meer te gaan dan dat.

Frank Masmeijer hoort woensdag of hij zijn cel uit mag en terug mag naar zijn gezin in Antwerpen, of dat de rechter besluit het voorarrest te verlengen. Een spannende week dus voor de Masmeijers.

Iedereen vraagt zich af hoe het toch zover heeft kunnen komen. Waarschijnlijk ligt een aantal mislukte horeca-investeringen ten grondslag aan de financiële problemen van de 53-jarige voormalige NCRV-coryfee. Het zou gaan om enkele tonnen. Maar uit stukken in handen van De Telegraaf zou blijken dat Frank voor veel meer in het rood staat: ruim een miljoen.

Sandra Masmeijer liet eerder in RTL Boulevard weten moe te worden van alle indianenverhalen die volgens haar de ronde doen. Sandra gaf aan niet te weten waar haar man van wordt verdacht en dat iedereen maar een draai geeft aan het verhaal.

Maar weet Sandra wel alles? Het lijkt erop dat manlief Frank Masmeijer een verborgen leven leidde naast dat met zijn gezin. Zo bleek hij ook vriendjes met Heinekenontvoerder Cor van Hout en nu dan die vermeende cocaïnesmokkel.

Uit de stukken zou blijken dat Sandra en Frank overal samen in de boeken staan. Dat zou betekenen dat Sandra medeverantwoordelijk is. Sandra zelf heeft zich daar nog niet over uitgesproken.

ZIE OOK:
Sandra Masmeijer: Iedereen zegt maar wat
'Frank Masmeijer smokkelde 450 kilo cocaïne'

 


 

03 november 2014 20:01, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra houdt moed erin: Frank snel vrij

Het leven van familie Masmeijer staat volledig om zijn kop, nu vader Frank in een Belgische bajes zit. "Het is een heel vervelende situatie", zegt Sandra voordat ze haar man opzoekt in de gevangenis.

De vrouw van de voormalig quizmaster houdt nog altijd de moed erin. "Het gaat gelukkig goed met hem. Binnen een paar weken komt hij zeker vrij", zegt Sandra tegen RTL Boulevard. "Justitie zegt heel weinig over de zaak."

Haar man Frank is verdachte in een grootschalige drugshandelzaak. Het zou gaan om ruim 400 kilo cocaïne, die in een container 'bananen' zou zijn gevonden. Frank zou de bananen voor een vriend zou ophalen in de haven van Antwerpen. Frank is toen gepakt door de Belgische politie. Hij zit al zes weken vast.

 

03 november 2014 15:20, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra bij gevangenis: Fijn om Frank weer te zien

Sandra Masmeijer geeft vanavond een exclusief interview aan RTL Boulevard bij de Antwerpse gevangenis, waar haar man Frank vastzit op verdenking van drugshandel. "Het is een hele vervelende situatie. Ik ga met een fijn gevoel naar binnen, omdat we hem weer zien", zegt de vrouw van de voormalige quizmaster.

 

 

31 oktober 2014 19:55, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra Masmeijer: Iedereen zegt maar wat

Het leven van Frank Masmeijer en zijn gezin staat volledig op zijn kop. De gevallen showmaster zou betrokken zijn bij cocaïnehandel en al vijf weken vastzitten in een Antwerpse cel. Dat laatste klopt deels. Hij zit in inderdaad vast in België, maar volgens Sandra Masmeijer niet al vijf weken. Ook kloppen alle verhalen zoals die in verschillende kranten zijn verschenen volgens haar niet. In RTL Boulevard vertelt ze haar ware verhaal.

Sandra Masmeijer is zich rot geschrokken van de wildwestverhalen die de ronde doen over haar man. Ook ziet ze met lede ogen aan hoe haar gezin eronder lijdt. "Ik kan er nog mee omgaan, maar Charlotte en Michelle (dochters-red) hebben er heel veel verdriet van", vertelt Sandra aan RTL Boulevard. "Ik weet zelf ook van niks en iedereen gaat maar wat zeggen, ze gaan allemaal speculeren. Dat hij al vijf weken daar zit in strikte afzondering. Daar klopt helemaal niks van. Hij zit nu veertien dagen daar."

Sandra zegt niet te weten waar haar man van wordt verdacht. "Er werd gewoon aangebeld, en Frank deed open. Ze vroegen of hij mee wilde gaan naar het bureau. Wij schrokken natuurlijk en Frank zei: ja hoor, en ging mee. Zonder handboeien om of wat dan ook, hij is gewoon meegegaan. Ik hoop dat hij weer heel snel thuis is. En dat dit gewoon op een groot misverstand berust."

Misverstand of niet. Het politieonderzoek naar het voormalige NCRV gezicht is in volle gang. "Ik moet het proces nog zien", aldus Sandra. "Hij zit nu in voorhechtenis. Er zijn helemaal geen bewijzen. Niks, dus ik weet het niet."

Sandra gelooft heilig in de onschuld van Frank. "Iedereen maakt het vel erger dan het is denk ik."

Sandra en haar dochters gaan zo vaak mogelijk bij paps op bezoek. "Wij gaan morgen met zijn drieën weer."

De situatie hakt er dan flink in, Sandra toont zich strijdvaardig. "Ik voel me nu beter dan veertien dagen geleden. Je raakt een beetje aan de situatie gewend en je moet ook verder", zegt ze. "Wat ik voel, is dat ik nog altijd heel veel van hem hou. En wat er ook gebeurd is, ik weet het niet. Ik blijf hem gewoon steunen."

ZIE OOK: 'Frank Masmeijer in cel om drugshandel'
 

31 oktober 2014 19:13, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

'Frank Masmeijer smokkelde 450 kilo cocaïne'

Het verhaal rondom Frank Masmeijer wordt groter en groter. De voormalig presentator zou niet een paar lullige grammetjes drugs in België hebben gesmokkeld, maar 450 kilo cocaïne. Dat laat misdaadjournalist Patrick Lefelon aan RTL Boulevard weten.

De drugs zouden gesmokkeld zijn in bananendozen.

"Antwerpen is een zeer belangrijke invoerhaven voor bananen en die komen uit Colombia", vertelt de misdaadjournalist. "Daar vindt men regelmatig kleinere ladingen, maar als je het over ruim 400 kilo hebt dan zit je echt wel bij de grotere jongens", vervolgt de verslaggever.

Volgens Patrick is de organisatie veel groter dan alleen de drie mensen die nu op water en brood zitten. "Er zijn nu ook andere verdachten aangehouden en die zeggen gehandeld te hebben op verzoek van Frank Masmeijer", besluit de misdaadjournalist.

ZIE OOK: Sandra Masmeijer: Iedereen zegt maar wat

31 oktober 2014 16:21, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra Masmeijer hekelt speculaties

Het leven van Frank Masmeijer en zijn gezin staat volledig op zijn kop. De gevallen showmaster zou betrokken zijn bij cocaïnehandel en al vijf weken vastzitten in een Antwerpse cel. Maar volgens zijn vrouw Sandra Masmeijer kloppen alle verhalen zoals die in verschillende media zijn verschenen niet. In RTL Boulevard vertelt ze haar ware verhaal.

"Iedereen speculeert maar en maakt het veel erger dan het is. Er zijn geen bewijzen, er is niks."

ZIE OOK: 'Frank Masmeijer in cel om drugshandel'

31 oktober 2014 07:40, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Sandra Masmeijer: We vinden het verschrikkelijk

Sandra Masmeijer vindt het vreselijk dat haar man Frank al ruim een maand in een Belgische cel vastzit. "De kinderen hebben er veel verdriet van", zegt de vrouw van de voormalig showmaster.

"Wat er nu allemaal gebeurt vinden we verschrikkelijk", zegt ze in De Telegraaf. "Zijn moeder die binnenkort 80 wordt, zit de hele dag te huilen en ik ga door een dal." Sandra hoopt op een misverstand.

Frank blijft in ieder geval nog een maand vastzitten in een gevangenis in Antwerpen. De 53-jarige Frank wordt verdacht van grootschalige drugshandel.

ZIE OOK:
Frank Masmeijer in cel om drugshandel 
Schoonmoeder Frank Masmeijer weet van niks

30 oktober 2014 18:57, in:

Frank Masmeijer verdacht van drugssmokkel

Schoonmoeder Frank Masmeijer weet van niets

Van z'n glansrijke carrière is werkelijk niets meer over. Voormalig showbizzmaster Frank Masmeijer zou al vijf weken vastzitten wegens drugshandel in Antwerpen. RTL Boulevard sprak Franks schoonmoeder, maar die zegt van niets te weten. "Ik heb hem twee weken geleden nog gesproken", vertelt ze.

"Toen was er niets aan de hand. Verder weet ik er eigenlijk helemaal niets van", vervolgt Franks schoonmoeder.

Maar het Openbaar Ministerie komt vanmiddag met iets anders op de proppen. De oud-presentator zit op water en brood. De 53-jarige Frank wordt verdacht van grootschalige drugshandel, bevestigt het Belgische Openbaar Ministerie aan RTL Boulevard.

Voor de familie blijft Frank de ideale schoonzoon. "Ik weet alleen dat ik een hele lieve en brave schoonzoon heb en een goede vader. Wat ze er verder van maken, weet ik niet."

ZIE OOK: 'Frank Masmeijer in cel om drugshandel'