Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

25 maart 2016 11:25

Ola glijdt uit over eigen 1 aprilgrap: raket verdwijnt niet

IJsjemaker Ola bekent het dan toch maar eerlijk: het verdwijnen van het populairste ijsje van Nederland, het raketje, was inderdaad een 1 aprilgrap. Het bericht dat Ola, een dochterbedrijf van Unilever, zou stoppen met de productie van het ijsje veroorzaakte vrijwel direct een digitale storm van protest.

Al snel werd duidelijk dat het om een 1 aprilgrap ging, al wilde de marketingdirecteur dat gisterenmiddag nog niet toegeven. Wellicht geschrokken van de publiciteit, stuurt het PR bureau van Unilever, Blyde, daarom vandaag een nieuw persbericht met het verrassende nieuws: "Ola smelt door reacties." Het bedrijf gaat 'met zijn kikkerbillen bloot' en geeft ruiterlijk toe dat de 'gelikte' 1 aprilgrap 'iets te snel' uitlekte.

Op social media ontstond gisteren vrijwel meteen grote verontwaardiging over het besluit dat Ola zou hebben genomen. Aan die onzekerheid maakt Ola nu resoluut een eind: "Een ding staat vast: we nemen geen afscheid van de raket", zegt Madelon van der Tol, de directeur marketing van Ola. 

Hét Nederlandse ijs icoon voor jong en oud, de favoriet van elke festivalganger: onze rood-oranje-gele trots! De raket...

Posted by Red de Raket on Thursday, March 24, 2016

Als reden voor het verdwijnen van de raket voerde de ijsmaker aan alleen verder willen met de meest populaire ijsmerken en daar zou de raket niet bij horen. Vreemd, aangezien levensmiddelengigant Unilever op haar eigen site schrijft dat het ijsje jaar na jaar na jaar het meest verkocht wordt. Jaarlijks worden er ongeveer 35 miljoen raketjes gegeten. 

De te vroeg uitgelekte 1 aprilgrap is onderdeel van een grotere reclamecampagne van de ijsjesfabrikant. Om hun grap goed te maken, komt het bedrijf op 1 april met een verrassing.

Topnieuws